ایمپلنت ایرانی

ایمپلنت ایرانی و انواع مختلفی از برندهای موجود آن در حال حاضر در بازار مصرف کنندگان ایرانی قرار دارد و مورد استفاده بسیاری از بیماران قرار گرفته اند. اما این سوال که آیا ایمپلنت ایرانی میتواند جایگزین ایمپلنت های خارجی و یا سایر برندها شوند یا خیر سوالی است که سعی داریم در این بحث یه آن پاسخ دهیم و شما را با ویژگی ها ، مزیت ها و در عین معایب این نوع ایمپلنت نیز آشنا کنیم . همانطور که میدانید جنس تمامی ایمپلنت‌ ها در همه جای دنیا تیتانیوم است. دلیل آن هم سازگاری این عنصر با بافت سلول‌های بدن است.

اما اختلاف در نوع ایمپلنت‌هایی که هر پزشک توصیه می‌کند و اختلاف در هزینه‌های آن‌ها، به شرکت‌های تولید‌کنندۀ آن ایمپلنت‌ بستگی دارد. در دندانپزشکی هم مانند سایر علوم پزشکی اصول تئوریک ثابت است، ولی تکنیک‌ها و متریال‌ها هر روز دستخوش تغییراتی می‌شوند که دندان‌پزشک را به‌سوی روش‌هایی برای درمان‌های ایدئال سوق می‌دهد. در تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی هم باید بگوییم که ، اجناس ضعیف و اجناس قوی با قیمت‌های متفاوتی در بازار موجود است.

ایمپلنت ایرانی و آغاز راه آن

با توجه به گسترش و تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی ؛ شرکت های سازنده ایمپلنت های دندانی در تلاش اند تا کیفیت و کارآیی ایمپلنت ها را با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های ساخت و مواد اولیه مرغوب افزایش دهند. در حال حاضر حدود ۶۰ کشور در جهان تکنولوژی ساخت ایمپلنت های دندانی را به دست آورده اند که خوشبختانه کشور ایران نیز یکی از آنها است. با وجود اینکه سازندگان ایمپلنت ایرانی ادعا می کنند کیفیت آنها با نمونه های اروپایی رقابت می کند .

اما طبق گفته متخصصین ایمپلنت ایرانی با محدودیت هایی از لحاظ سازگاری با شرایط فیزیکی بیماران مختلف وضعیت دهان و دندان آنها مواجهه‌اند و بهتر است بتوانند ایمپلنت‌های دقیق تر، ظریف تر، زیباتر و سازگارتر با پروفایل Emergency افراد باشند تولید کنند، تا استقبال از ایمپلنت ایرانی با توجه به قیمت مقرون به صرفه آن بیشتر شود.

البته ایمپلنت ایرانی با رعایت الزامات FDA شامل داشتن کیفیت قابل قبول و دوام و طول عمر مناسب توانسته است تاییدیه سازمان غذا و دارو را دریافت نماید. تاکنون سه شرکت ایرانی توانسته اند با تکیه بر تکنولوژی های جدید طبق استاندارد های بین المللی با استفاده از تجهیزاتی با دقت بالا و کیفیت قابل قبول ایمپلنت ایرانی تولید کنند.

تماس با مطب خورشید

ایمپلنت دندان، بهترین روش جایگزینی دندان از دست رفته

ایمپلنت دندان را می‌توان به عنوان بهترین روش کاشت دائمی دندان از دست رفته معرفی کنیم. در روش ایمپلنت دندان، در چند مرحله و انجام یک جراحی کوچک، کاشت دندان انجام خواهد شد. مراحل کلی ایمپلنت دندان، شامل موارد زیر خواهد شد:

  • معاینه دندان و بررسی سلامت دندانها و لثه‌ها
  • بررسی عکس رادیوگرافی دندان و میزان استحکام و تراکم استخوان لثه
  • تزریق بافت استخوان در صورت لزوم
  • جراحی لثه و کارگذاری پایه ایمپلنت
  • قالب گیری و ساخت روکش
  • قرار دادن روکش دندان

توجه داشته باشید که مراحل ایمپلنت دندان بر اساس انتخاب میان انواع ایمپلنت ایرانی یا خارجی، دندانپزشک و شرایط فک و لثه‌های شما متفاوت خواهد بود.

بهترین برندهای ایمپلنت ایرانی

ایمپلنت ایرانی در چند نوع و برند مختلف تولید می شود که هر کدام دارای ویژگی ها و مشخصات خاص خود هستند و توانسته اند جایگاه خود را در بازار مصرف ایران به دست آورند ، هرچند که هنوز راه بسیار زیادی پیش روی این برندهای مطرح است . برخی از انواع و برندهای ایمپلنت ایرانی عبارتند از :

۱- کیمیا کاشت اطبا :

این ایمپلنت ایرانی از سال ۱۳۸۸ توسط شرکت کیمیا کاشت اطبا تولید می شود. این ایمپلنت دارای سطحی بافت سازگار با استخوان است که باعث می شود که ایمپلنت به سرعت با استخوان جوش بخورد و دوام بالایی داشته باشد. این ایمپلنت دارای گواهینامه های CE اروپا، FDA آمریکا، ISO 13485، و GMP است و توسط مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی معتبر داخلی و خارجی مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفته است. این ایمپلنت در اندازه های ۳.۵، ۴، و ۴.۵ میلیمتر و در نوع استخوانی (bone level) تولید می شود.

بهترین برندهای ایمپلنت آمریکایی کدام هستند ؟ حتما بخوانید : بهترین ایمپلنت آمریکایی کدام است ؟

۲- کوشا فن پارس :

این ایمپلنت ایرانی از سال ۱۳۹۰ توسط شرکت کوشا فن پارس تولید می شود. این ایمپلنت دارای سطحی نانو ساختار است که باعث می شود که ایمپلنت با استخوان بهتر ادغام شود و مقاومت بیشتری داشته باشد. این ایمپلنت دارای گواهینامه های CE اروپا، ISO 13485، و GMP است و توسط مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی معتبر داخلی و خارجی مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفته است. این ایمپلنت در اندازه های ۳.۵، ۴، و ۴.۵ میلیمتر و در نوع استخوانی (bone level) تولید می شود.

۳- نیک کاشت آسیا :

این ایمپلنت ایرانی از سال ۱۳۹۱ توسط شرکت نیک کاشت آسیا تولید می شود. این ایمپلنت دارای سطحی میکرو ساختار است که باعث می شود که ایمپلنت با استخوان به خوبی اتصال برقرار کند و پایداری بالایی داشته باشد. این ایمپلنت دارای گواهینامه های CE اروپا، ISO 13485، و GMP است و توسط مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی معتبر داخلی و خارجی مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفته است. این ایمپلنت در اندازه های ۳.۵، ۴، و ۴.۵ میلیمتر و در نوع استخوانی (bone level) تولید می شود.

۴- درین کاشت مانا :

این ایمپلنت ایرانی از سال ۱۳۹۲ توسط شرکت درین کاشت مانا تولید می شود. این ایمپلنت دارای سطحی ماکرو ساختار است که باعث می شود که ایمپلنت با استخوان به سرعت اندام شود و نیاز به زمان درمان کمتری داشته باشد. این ایمپلنت دارای گواهینامه های CE اروپا، ISO 13485، و GMP است و توسط مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی معتبر داخلی و خارجی مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفته است. این ایمپلنت در اندازه های ۳.۵، ۴، و ۴.۵ میلیمتر و در نوع استخوانی (bone level) تولید می شود.

مزایا و معایب ایمپلنت ایرانی

ایمپلنت ایرانی نیز همانند همه انواع دیگر از برندهای ایمپلنت دارای مزیت ها و معایبی است که دانستن این موارد به شما در انتخاب بهتر محصول کمک خواهد کرد . مزیت ها و معایب این نوع از ایمپلنت را میتوان بصورت زیر دسته بندی و مورد بحث و بررسی قرار داد :

مزایای ایمپلنت ایرانی

اگر بخواهیم مزایای ایمپلنت‌ ایرانی را نام ببریم بهتر است در ابتدا آن را با دیگر ایمپلنت کره ای مقایسه کنیم که مزایای بیشتر خود را نشان دهد. برای نمونه ایمپلنت  کیمیا ۱ با ایمپلنت دندان کره ای برابری می کند در حالی که از نظر هزینه نهایی نصف هزینه ایمپلنت کره ای موجود در بازار است. ایمپلنت‌ ایرانی کیمیا۲ را براساس استانداردهای کشورهای اروپایی سوئیس، آلمان و فرانسه می سازند و با آنها وارد رقابت شده است. خط سوم تولید را به ایمپلنت  کیمیا۳ اختصاص داده اند که از نظر کیفیت با ایمپلنت آمریکایی وارد رقابت شده است.

همه چیز در رابطه با ایمپلنت ایزانی که لازم است بدانید

از این رو بیشترین مزایای ایمپلنت با لیزر را علاوه بر افزایش قدرت جویدن، تکلم و شباهت با دندان طبیعی، می توان به قیمت مناسب و گارانتی مادام العمر آن اختصاص داد. شرکت کیمیا کاشت اطبا با گارانتی مادام العمر محصولات خود توانست نامی ماندگار در میان رقبای خود به جای گذارد. به نحوی که حتی شرکت های آمریکایی قطعات ایمپلنت دندان را به صورت مادام العمر گارانتی و ضمانت نمی کنند. یکی دیگر از مزایای ایمپلنت‌ ایرانی به تنوع سایز آن می باشد که در اندازه های ۸ میلی متر تا ۱۴ میلی متر متنوع می باشد.

معایب ایمپلنت ایرانی

ایمپلنت ایرانی در کنار مزیت هایی که دارد از معایبی نیز برخوردار است که معایب آن از قبیل زیر است:

  • بهره بردن از کیفیت پایین تر در مقایسه با ایمپلنت های خارجی
  • طول عمر و دوام کمتر
  • ایجاد ظاهری غیر طبیعی تر در مقایسه با ایمپلنت های خارجی
  • آسیب پذیری بیشتر

تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی در قیمت

همانطور که می دانید قیمت ایمپلنت دندان یکی از مهم ترین فاکتور ها برای هر بیمار می باشد و از طرفی هزینه های این درمان به عوامل متفاوتی بستگی دارد. یکی از مواردی که می تواند به صورت مستقیم بر روی قیمت ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد، برند ایمپلنتی است که توسط بیمار انتخاب می شود.

نرخ ارز و نواسانات آن می تواند قیمت ایمپلنت های خارجی را تغییر دهد و بر روی آنها تاثیر بگذارد. از طرفی ایمپلنت های ایرانی به علت تولید در داخل کشور و تاثیر کم نرخ ارز بر آنها قیمت به شدت به صرفه تری دارند.

در حقیقت از این بخش می توان نتیجه گرفت که قیمت ایمپلنت های ایرانی نسبت به ایمپلنت های خارجی به شدت پایین تر است. در حقیقت یکی از مواردی که باعث محبوبیت ایمپلنت های ایرانی در بین بیماران شده است همین مورد می باشد.

همه چیز در رابطه با ایمپلنت سوئیسی که باید بدانید حتما بخوانید : ایمپلنت سوئیسی چه ویژگی هایی دارد ؟

عوامل تعیین کننده هزینه ایمپلنت ایرانی :

عواملی که هزینه مربوط به ایمپلنت‌ایرانی را تعیین می کنند از قبیل زیر هستند:

  • برند ایمپلنت ایرانی
  • تعداد دندان هایی که باید برای هر فردی ایمپلنت شوند
  • کیفیت ساخت ایمپلنت
  • دوام و ماندگاری ایمپلنت مورد نظر
  • استفاده و یا عدم استفاده از بیمه درمانی و تکمیلی
  • استفاده و یا عدم استفاده از کارت تخفیف پزشکی
  • دستمزد دندانپزشک مورد نظر
  • هزینه تعلق گرفته شده به کلینیک دندانپزشکی
  • نیاز به جراحی های دیگر برای کاشت ایمپلنت و یا عدم نیاز به این جراحی ها

تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی در خدمات رسانی

یکی از نکات بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه نمائید، خدماتی است که هر برند قبل و پس از درمان در اختیار بیماران و پزشکان قرار می دهد. در حقیقت در درمان ایمپلنت دندان از محصولات متفاوتی استفاده می شود که هر برند باید تمام آنها را فراهم کند.

از طرفی شما در درمان خود نیاز به پایه ایمپلنت هایی با سایز های متفاوت خواهید داشت که باید آنها موجود باشند تا بتوانید درمان خود را ادامه دهید. می توان گفت: ایمپلنت های ایرانی در تمام موارد خدمات رسانی از ایمپلنت های خارجی عملکرد بهتری را  دارد و در دسترس تر می باشند.

تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی در کیفیت

کیفیت محصولات مورد استفاده در درمان ایمپلنت اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا کیفیت محصولات می توانند به صورت مستقیم بر درصد موفقیت درمان و طول عمر ایمپلنت ها تاثیر بگذارند به همین دلیل نیز باید به این فاکتور دقت ویژه ای داشت. همانطور که شما هم میدانید، ایمپلنت های ایرانی نوپا تر از ایمپلنت های مرغوب خارجی هستند به همین دلیل می توان نتیجه گرفت که کیفیت ایمپلنت های ایرانی کمتر از ایمپلنت های خارجی است.

البته لازم به ذکر است که در این مقایسه فقط برند های با کیفیت خارجی را در نظر گرفتیم و این موارد به معنی بی کیفیت بودن ایمپلنت های ایرانی نمی باشد. در حقیقت ایمپلنت های ایرانی از برخی برند های خارجی کیفیت بسیار بیشتری دارند.

تماس با مطب دندانپزشکی خورشید