ایمپلنت آمریکایی

ایمپلنت آمریکایی کیفیت و دوام بسیار بالایی داشته و در بسیاری از کشورهای پیشرفته از ایمپلنت‌های شرکت‌های آمریکایی استفاده می‌شود. همانطور که میدانید کشورهای مختلفی در سراسر جهان به تولید و عرضه ایمپلنت های دندانی مشغول هستند. کشور آمریکا جزء با سابقه ترین و فعال ترین تولید کنندگان ایمپلنت های دندانی است. انواع مختلف ایمپلنت آمریکایی در کشورهای متعدد، محبوب هستند و مشتریان پر و پا قرصی دارند

جالب است بدانید که امروزه بیش از ۶۰ کشور در جهان زیادی در جهان به تولید ایمپلنت دندان می پردازند و هر کدام از آنها دارای برند های مختلف سازنده ایمپلنت می باشد. معمولا هر برند ایمپلنت دارای کیفیت، تکنولوژی و هزینه ایمپلنت مخصوص به خود می باشد. در صورت که دفتر مرکزی سازنده ایمپلنت در کشور آمریکا باشد، به نام ایمپلنت آمریکایی شناخته می شود.

ایمپلنت های آمریکایی در ایران و جهان دارای محبوبیت مخصوص به خود هستند و معمولا از این دسته ایمپلنت ها به عنوان ایمپلنت های با کیفیت و طول عمر بالا یاد می شود اما یکی از معایب آنها هزینه بالای آنها می باشد. البته در نظر داشته باشید که هزینه برند های مختلف ایمپلنت های آمریکایی به یکدیگر متفاوت می باشد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان روشی برای جایگزینی دندان‌هایی است که کاملا از بین رفته‌اند. ایمپلنت به‌صورت پیچی از جنس تیتانیوم سازگار با بدن است که داخل استخوان قرار می‌گیرد و این امکان را برای متخصص ارتودنسی فراهم می‌کند تا با روش‌های مختلفی مثل پروتز‌های دندانی، روکش دندانی جایگذاری کند.

ایمپلنت دندان آمریکایی چیست و چه کاربردی دارد؟

کشور آمریکا دنیای رقابت تجهیزات و قطعات دندانپزشکی را برای خود به دست آورده است. این کشور دارای انواع شرکت های معتبر در خصوص تولید انواع لوازم پزشکی و دندانپزشکی می باشد. این کشور با ارائه بهترین متریال و کیفیت توانسته ایمپلنت دندان آمریکایی را به بهترین نحو تهیه نماید. ایمپلنت دندان که جزو موثرترین و بهترین جایگزین های دندان از دست رفته می باشد، این سالها سروصدای زیادی را در دنیای دندانپزشکی به پا کرده است.

انواع برند ایمپلنت دندان از قبیل ایمپلنت آمریکایی، ایمپلنت کره ای، ایمپلنت سوئیسی و حتی ایمپلنت دندان ایرانی باعث شده است تقریبا نیاز بیماران به خوبی رفع شود. در این میان ایمپلنت دندان آمریکایی توجه زیادی را به خود جلب کرده است و بیماران به دلایل زیادی مشتاق به استفاده از آن هستند. خود ایمپلنت دندان آمریکایی در دل خود دارای انواع مختلفی می باشد که شامل موارد زیر می باشد:

تماس با مطب خورشید

مزایا و معایب ایمپلنت آمریکایی

ایمپلنت آمریکایی و انواع برندهای مختلف آن هرچند بعنوان یک ایمپلنت با کیفیت و مرغوب شناخته میشوند اما لازم است به این نکته توجه داشته باشید که همین ایمپلنت آمریکایی نیز دارای مزایا و معایب گوناگونی است که قبل از انتخاب هز یک از برندهای آن لازم است از این مزایا و معایب اطلاعلات کافی داشته باشید . مزایا و معایب ایمپلنت آمریکایی را میتوان بصورت زیر خلاصه کرد :

مزایا ایمپلنت آمریکایی

درست است که ایمپلنت های آمریکایی، گران ترین ایمپلنت های دنیا محسوب می شوند اما بالا بودن قیمت آنها دلیل خوبی دارد. مزایای ارائه شده توسط این ایمپلنت ها باعث می شود که در دراز مدت ارزش این هزینه بالا را داشته باشند. با انتخاب ایمپلنت دندان آمریکایی می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید:

  • ظاهری بسیار زیبا و کاملا شبیه دندان های طبیعی
  • حفظ سلامت استخوان فک
  • ماندگاری تقریبا مادام العمر (در صورت مراقبت مناسب)
  • امکان استفاده در تمامی دندان ها
  • سازگاری بسیار بالا با بافت لثه 
  • کاهش سرعت تحلیل لثه
  • درصد موفقیت بسیار بالا
  • احتمال بروز عوارض جانبی بسیار پایین است.
  • استحکام بسیار بالا
  • عدم حرکت و ثبات بالای ایمپلنت

معایب ایمپلنت آمریکایی

ایمپلنت های آمریکایی در کنار مزایای متعددی که ارائه می دهند، معایبی نیز دارند که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • احتمال تقلبی یا فیک بودن ایمپلنت های آمریکایی در ایران، بسیار زیاد است زیرا به علت تحریم ها نظارت چندانی بر آنها وجود ندارد.
  • قیمت ایمپلنت های دندان آمریکایی، بسیار بالاتر از انواع اروپایی و آسیایی می باشد و به علت بالا رفتن قیمت ارز، دائما در حال افزایش است.  
  • متأسفانه به علت تحریم های موجود، قطعات و لوازم جانبی ایمپلنت های آمریکایی به راحتی در دسترس نیستند و این مسئله جزء چالش های عمده دندانپزشکان است.
همه چیز در رابطه با ایمپلنت سوئیسی که باید بدانید حتما بخوانید : ویژگی ایمپلنت های سوئیسی چیست ؟

انواع ایمپلنت آمریکایی کدام است؟

ایمپلنت دندان روشی برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته است. از یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید، کاشت ایمپلنت روش مطمئن‌تری نسبت به دندان مصنوعی یا بریج است. اما برای رسیدن به نتیجه مناسب باید به مهارت و تجربه دندانپزشک توجه داشته باشید. علاوه بر این مورد، کیفیت و دوام ایمپلنت نیز بسیار مهم است.

در میان برندهای مختلف ایمپلنت که در کشورهای مختلف تولید می‌شوند، برندهای آمریکایی جایگاه ویژه‌ای دارند. اگر قیمت ایمپلنت برای شما مهم نیست، انتخاب این ایمپلنت‌ها می‌تواند بهترین گزینه باشد. در ادامه تعدادی از رایج‌ترین انواع ایمپلنت آمریکایی را ذکر کرده و در مورد کیفیت و طول عمر هر یک توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

۱. ایمپلنت آمریکایی زیمر (Zimmer)

ایمپلنت آمریکایی زیمربیومت در سال ۱۹۲۷ توسط شرکت زیمر ساخته شد و کار خود را به تنهایی آغاز کرد. با این وجود توانسته است که تنوع بالایی در محصولات خود داشته باشد و طراحی خلاقانه ای را به کار ببرد. در سال ۲۰۰۵ با ادغام شدن با شرکت بیومت توانست بزرگترین تولیدکنندگان ایمپلنت دندان آمریکایی را در سراسر جهان آغاز کند. از نظر هزینه ایمپلنت با وجود کیفیت بالا و همچنین تنوع زیاد بسیار مقرون به صرفه می باشد. البته اگر بخواهیم بهترین مدل ایمپلنت آمریکایی زیمربیومت را انتخاب کنیم مدل T3 جزو زیباترین و بهترین انواع ایمپلنت دندان آمریکایی می باشد.

اگر بخواهیم از دیگر ویژگی های ایمپلنت زیمربیومت بگوییم باید خاطرنشان شد که دارای تنوع زیاد اباتمنت بوده که می تواند با هر نوع تاج دندانی ست شود. ساختار میکرو ایمپلنت سبب شده است که با دهان و دندان بیمار حالت سازگاری داشته باشد و به سرعت جوش بخورد. علاوه براین استحکام و دوام این نوع باعث شده است در ذهن بیمار بیشتر باقی بماند.

۲. ایمپلنت آمریکایی بیومت تری ای (BIOMET ۳i)

یکی دیگر از انواع ایمپلنت آمریکایی که دندانپزشکان از آن استفاده می‌کنند، ایمپلنت بیومت تری ای است. این شرکت در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد. این تولیدکننده بیش از ۳۵ نوع ایمپلنت، اباتمنت و محصولات مرتبط را تولید می‌کند. یکی از مزیت‌های این شرکت برگزاری سمینارهای آموزشی برای متخصصان دندانپزشکی در سراسر جهان است.

۳. ایمپلنت آمریکایی نوبل بیوکر (Nobel biocer)

ایمپلنت آمریکایی نوبل بیوکر یکی از زیرمجموعه‌های شرکت انویستا است. این شرکت در ساخت تجهیزات و مواد مصرفی دندانپزشکی فعالیت کرده و در بازار ایمپلنت‌های دندانی رتبه دوم را دارد. با وجود چالش‌هایی که در زمان شیوع کرونا برای این شرکت‌ها ایجاد شد، شرکت نوبل بیوکر حضور قوی در بازار داشت و به‌عنوان ایمپلنت دندانی ممتاز فعالیت خود را ادامه داد. دفتر مرکزی این شرکت در سوئیس است. اما محصولات در آمریکا، ژاپن و سوئد تولید می‌شوند. کیفیت ایمپلنت‌های نوبل بیوکر بسیار بالا بوده و در بیش از ۸۰ کشور دندانپزشکان از این برند استفاده می‌کنند.

۴. ایمپلنت آمریکایی آسترا تک (Previously Astra)

یکی دیگر از برندهای معروف ایمپلنت آمریکایی که در میان بیماران بسیار شناخته شده است، ایمپلنت آستراتک (دنتس پلای سیرونا) می باشد. از اهداف اصلی شرکت برآورد کردن نیازهای بیماران در سخت ترین شرایط می باشد. به جرات می توان گفت که آسترا در این زمینه موفق شده است. همانگونه که می دانید برای کاشت ایمپلنت دندان نیاز است تمامی شرایط الخصوص تراکم استخوان به حد کافی وجود داشته باشد. ایمپلنت آستراتک برای این دسته از بیماران که از تراکم کم استخوان فک یا بافت لثه برخوردار هستند، می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

شرکت آسترا با کیفیتی که در ساخت ایمپلنت آمریکایی خود به کار برده اند این اطمینان خاطر را به دندانپزشک می دهد که کاشت ایمپلنت موفق آمیزی در پیش خواهد داشت. علاوه براین بیشترین کاربردی که از ایمپلنت دندان سیرونا در این سالها دیده شده است، مربوط به نرم افزارهای اصلاح طرح لبخند دیجیتالی مانند CAD/CAM می باشد.

بهترین برندها و ویژگی های مهم ایمپلنت آمریکایی

۵. ایمپلنت آمریکایی اینترالاک (Intralock)

یکی از شاخصه هایی که شرکت اینترالاک در محصولات خود به کار برده است، استفاده از ذرات سایز نانو، لایه اکسید ضخیم، کلسیم فسفات در فیکسچر و افزایش میزان هیدروفیلیک بودن سطح پایه ایمپلنت آمریکایی می باشد. این قابلیت ها سبب شده است که جنس ایمپلنت نسبت به دیگر برندها خاص تر باشد و علاوه براین بهبود بعد از کاشت دندان قابل کنترل و زمان ترمیم به حداقل تایم خود برسد. این شاخصه به عنوان یک عملکرد فوق العاده برای ایمپلنت دندان آمریکایی محسوب شده است.

متخصص های ایمپلنت اعتقاد دارند که برای کاشت موفقیت آمیز نیاز است که فرایند بهبودی را تسریع تر کرد. با این کار پایداری و استحکام پایه ایمپلنت در استخوان فک در همان هفته های نخستین تثبیت خواهد شد. شرکت اینترالاک با ارائه ایمپلنت اینترالاک توانسته اند به این موفقیت دست پیدا کنند. هر چقدر موفقیت کاشت ایمپلنت دندان بیشتر باشد از سوی دیگر طول عمر آن افزایش پیدا خواهد کرد.

جنس ایمپلنت اینترالاک به نوعی انتخاب شده است که کاملا با بافت لثه و استخوان فک و دندان های بیمار سازگار باشد. نکته ظریفی که در ساخت ایمپلنت آمریکایی به کار رفته است به ساخت فیکسچر به صورت نانومتریک می باشد که از لحاظ کارایی و عملکرد مورد تایید قرار گرفته است.

۶. ایمپلنت آمریکایی بایوهورایزونز (Biohorizons)

این شرکت در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد. تیمی از مهندسان دانشگاه آلاباما این شرکت را تاسیس کردند. شرکت بایوهورایزونز روی خدمات، علم و نوآوری متمرکز بوده و انواع سیستم‌های ایمپلنت و دیگر محصولات دندانپزشکی را عرضه می‌کند. ۸% از کل بازار ایمپلنت دندان در سال ۲۰۲۰ مربوط به این شرکت بود. اما باید گفت این برند جز محصولات ممتاز نبوده و نسبت به رقبایی مانند زیمر فروش کمتری دارد.

۷. ایمپلنت آمریکایی بیکن (BICON)

یکی دیگر از بهترین انواع ایمپلنت آمریکایی ایمپلنت بیکن است.  شرکت بیکن در سال ۱۹۸۵ در بوستون تاسیس شد. این شرکت خصوصی در ایالات متحده آمریکا تاسیس شده است. مطالعات بالینی بادقت زیادی انجام شده و به همین دلیل موفقیت درمان بالا است. بیکن به دلیل طراحی و تولید ایمپلنت‌های تخصصی شهرت دارد. برای اتصال ایمپلنت‌ها از اتصال جوش سرد یا مخروط قفل کننده استفاده می‌شود. با این طراحی اباتمنت کاملا محکم روی ایمپلنت قرار می‌گیرد. در بیشتر مواقع با استفاده از ایمپلنت آمریکایی بیکن نیازی به پیوند اضافی نیست.

۸. ایمپلنت آمریکایی سینتوگرفت (synthograft)

شرکت سینتوگرفت یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان محصولات دندانپزشکی است. این شرکت در سال ۱۹۶۸ کار خود را آغاز کرد. روی ایمپلنت‌ها تست‌های مختلف بالینی و علمی انجام شده است تا کیفیت و ایمنی آنها در سطح بالایی باشد. با استفاده از ایمپلنت سینتوگرفت عوارض مربوط به پیوند با استخوان به حداقل می‌رسد.

بهترین برند ایمپلنت آمریکایی کدام است ؟

تمامی برند‌های ایمپلنت آمریکایی به علت داشتن مقاومت بالا، دوام طولانی و ساختار طراحی تخصصی سازگار با استخوان فک و بافت لثه جزو باکیفیت‌ترین ایمپلنت‌های جهان به شمار آورده می‌شوند و  تنها به علت تفاوت‌های جزئی در روند تولید یا طراحی ساختار ایمپلنت‌ها در برند‌های مختلف، تفاوت قیمت بین ایمپلنت‌های آمریکایی محسوب می‌شود اما در این میان ایمپلنت‌های زیمر، آستراتک و نوبل بیوکر به علت استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ای روز دنیا در در فرآیند تولید، ایمپلنت‌های به‌روزتری تولید می‌کنند و محبوبیت بیشتری دارند.

طول عمر ایمپلنت امریکایی

طول عمر ایمپلنت دندان به عوامل متفاوتی بستگی دارد اما در کل می توان گفت اگر این موارد را رعایت فرمائید این درمان دارای طول عمر بالایی می باشد. این موارد به شرح زیر می باشد:

  • میزان کیفیت برند
  • میزان تخصص پزشک
  • شرایط سلامتی دهان و دندان
  • رعایت مراقبت های بعد از ایمپلنت

همانطور که مطالعه کردید میزان کیفیت برند انتخابی شما بر طول عمر ایمپلنت دندان تاثیر گذار می باشد. به همین دلیل می توان گفت به علت بالا بودن کیفیت ایمپلنت آمریکایی طول عمر آنها بسیار بالا می باشد البته این موضوع در صورتی می باشد که شما دیگر مواردی که در بالا گفته شد نیز رعایت فرمائید.

آیا میدانید گیر غذایی چه مشکلاتی را برای سلامتی دندان ها به همراه دارد ؟ حتما بخوانید : گیر غذایی چه مشکلاتی را ایجاد میکند ؟

مقایسه ایمپلنت آمریکایی با رقبای خود

همانطور که میدانید کشور های مختلفی دارای برند های ایمپلنت سازی می باشند و این صنعت را فقط نباید محدود به ایمپلنت های سوئیسی و آمریکایی دانست. اگر بخواهیم کشورهای سازنده ایمپلنت را که در این صنعت به صورت با کیفیت فعالیت می کنند را نام ببریم آنها به شرح زیر می باشند:

  • آمریکا
  • سوئیس
  • اروپا
  • کره

مقایسه ایمپلنت های آمریکایی و اروپایی

کشور های اروپایی نیز دارای صنعت ایمپلنت سازی می باشند که کیفیت آنها متوسط است. می توان گفت ایمپلنت های اروپایی نسبت به ایمپلنت های آمریکایی قیمت پایین تری دارند اما کیفیت آنها نیز پایین تر می باشد از طرفی محبوبیت ایمپلنت های آمریکایی در ایران بیشتر است.

مقایسه ایمپلنت های آمریکایی و کره ای

ایمپلنت های کره ای نسبت به دیگر کشور هایی که در بالا گفته شد از تجربه کمتری برخوردار می باشند اما کیفیت آنها به نسبت نوپا بودن آنها بسیار بالا است. در مقایسه ایمپلنت های کره ای و آمریکایی می توان گفت کیفیت و قیمت ایمپلنت های کره ای از ایمپلنت های آمریکایی پایین تر می باشد اما محبوبیت آنها در ایران بسیار بیشتر از ایمپلنت های آمریکایی است و دلیل آن نیز قیمت اقتصادی ایمپلنت های کره ای می باشد.

هزینه ایمپلنت آمریکایی

قیمت ایمپلنت‌ آمریکایی نسبت به سایر ایمپلنت‌های موجود در بازار معمولاً بیشتر است (به طور مثال دو تا سه برابر ایمپلنت‌های کره‌ای)، اما ماندگاری این ایمپلنت‌ها بسیار طولانی بوده و کیفیت بهتری نیز دارند. در میان برند‌های آمریکایی نیز برند زیمر به دلیل کیفیت بالایی که دارد معمولاً بالاترین قیمت را دارد.

باید در جریان باشید که هزینه این ایمپلنت‌ها توسط سازمان تأمین اجتماعی پوشش داده نمی‌شود و برای تأمین بخشی از هزینه‌ها باید بیمه تکمیلی داشته باشید. با این‌ حال برخی از دندانپزشکان روش‌های پرداخت متنوعی برای بیماران خود در نظر گرفته‌اند. این مسئله را بدون خجالت با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

تماس با مطب دندانپزشکی خورشید