ایمپلنت سوئیسی

ایمپلنت سوئیسی یکی از برندهای اصلی در تکنولوژی ساخت ایمپلنت های دندان است. ساخت ایمپلنت نیاز به داشتن فناوری ویژه ای دارد به همین دلیل کشورهای کمی هستند که توانایی تولید ایمپلنت را دارند. آمریکا، آلمان، سوئد، سوئیس، ایتالیا، فرانسه و کره کشورهایی هستند که ایمپلنت های مرغوبی تولید می کنند که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

بد نیست بدانید که بسیاری از ایمپلنت هایی که تحت عنوان ایمپلنت سوئیسی در بازار دندانپزشکی زیبایی ارائه می شود درجه یک نیست و در کشورهای دیگری نظیر برزیل ساخته و روانه بازار می گردد. پس برای اطمینان از درجه یک بودن برند ایمپلنت مورد استفاده، حتما به متخصص ایمپلنت و کلینیک و یا مطبی که این کار را به صورت تخصصی انجام میدهند ، مراجعه کنید تا خیالتان از کیفیت و اصل بودن ایمپلنت مورد نظر راحت باشد.

علت محبوبیت ایمپلنت سوئیسی چیست ؟

کیفیت‌ بالا، مهندسی دقیق و تکنولوژی پیشرفته ایمپلنت‌های سوئیسی، آن را به یکی از معروف‌ترین انواع ایمپلنت‌های دندانی تبدیل کرده است. سوئیس یکی از مراکز فناوری‌ محصولات پزشکی در سطح جهانی است و جمعی از معتبرترین و نوآورترین تولیدکنندگان ایمپلنت دندانی در این کشور مستقر هستند. ایمپلنت دندان سوئیسی از مواد درجه یکی مثل تیتانیوم و زیرکونیا ساخته می‌شود و طراحی آن با تمرکز بر ماندگاری و دوام بالا و تبدیل شدن به جایگزینی مناسب برای دندان‌های افتاده و آسیب دیده بیمار است.

این ایمپلنت‌ها به خاطر راحتی و سازگاری بی‌نظیرشان با بدن شناخته می‌شوند، این ایمپلنت‌ها به خوبی با استخوان فک جوش خورده و جایگزینی مناسب برای دندان‌های از دست رفته هستند. طراحی پیشرفته و فرایند تولید ایمپلنت دندان سوئیسی، آن را به راه‌حلی ایمن و موثر برای بیمارانی که به دنبال بهبود سلامت دهان و دستیابی به لبخندی بی‌نقص هستند، تبدیل می‌کند.

تماس با مطب خورشید

مزایای ایمپلنت دندان چیست ؟

بسیاری از مراجعین به مطب این سوال را مطرح میکنند که آیا دندان مصنوعی برای جایگزینی دندان از دست رفته مناسب است و یا ایمپلنت دندانی ؟ پاسخ به این سوال را میتوان در موارد زیر بررسی و نتیجه گیری کرد :

۱- تحلیل لثه :

استفاده از دندان مصنوعی در بلند مدت باعث تحلیل لثه میشود در حالی که استفاده از ایمپلنت دندان چنین مشکلی را با خود به همراه نداشته و به خاطر نوع کاشت آن در استخوان فک به نوعی جایگزین دندان شده و مانع از تحلیل رفتن لثه میشود که این خود از جمله مهمترین تفاوت های ایمپلنت دندان با دندان مصنوعی است .

۲- ظاهر بهتر:

ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی راحت‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. از آنجایی که ایمپلنت‌ها به استخوان فک وصل می‌شود، دائمی هستند و در نهایت هیچ کس متوجه ایمپلنت دندان شما نخواهد شد.

۳- حرف‌زدن بهتر:

دندان مصنوعی ممکن است در دهان شما جابه جا شود، گشاد شود و حتی گفتار شما را با مشکل مواجه کند. در عوض ایمپلنت دندان جایگزین دندان واقعی شما می‌شود و در طول روز نیاز به هیچ گونه تنظیمی ندارد.

۴- غذا خوردن راحت‌تر:

دیگر نگران خوردن غذا‌های مورد علاقه خود نباشید. از آنجایی که دندان‌های ایمپلنت شده به فک شما متصل می‌شود، مثل دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسند.

آیا میدانید گیر غذایی چه مشکلاتی را برای سلامتی دندان ها به همراه دارد ؟ حتما بخوانید : گیرغذایی چه مشکلاتی را به همراه دارد ؟

۵- سایر دندان‌ها تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند:

برای حمایت از سایر دندان‌ها، باید در کنار آن‌ها یک بریج دندان یا همان پل حفاظتی (bridge) دندان کار گذاشت. با این حال دندان‌های ایمپلنت شده تاثیری روی دندان‌های طبیعی نمی‌گذارد و سلامت کلی دهان و دندان شما را بهبود می‌بخشد. به علاوه مسواک کردن دندان‌های ایمپلنت شده خیلی راحت‌تر است.

۶- دوام زیادی خواهند داشت:

و یکی از مهم ترین علت هایی که ایمپلنت دندان به شما پیشنهاد میشود این است که ، اگر از آن‌ها به خوبی مراقبت کنیم، دوام زیادی خواهند داشت. تمام موارد گفته شده تنها بخشی از دلایلی است که دندانپزشکان ایمپلنت دندانی را به عنوان یک جایگزین مناسب برای دندانهای از دست رفته میدانند و آن را به مراجعین خود پیشنهاد میکنند.

انواع ایمپلنت سوئیسی کدام است؟

در مورد ایمپلنت سوئیسی باید گفت که کشور سوئیس دارای تنوع زیادی در ساخت انواع مختلف ایمپلنت ها با تکنولوژی های بسیار بالا می باشد که قیمت های متفاوتی به دلیل تفاوت در کمپانی های ساخت و تولید و همچنین مشخصات متفاوتشان دارند ، از معروفترین انواع این کشور میتوان به :

۱. ایمپلنت سوئیسی اشترومن  (ITI)

این ایمپلنت جز بهترین ایمپلنت های سوئیسی بوده و در بیش از ۷۰ کشور از آن استفاده می‌شود. شرکت اشترومن اولین شرکت است که ایمپلنت‌هایی با سطح آب‌دوست را طراحی کرد. این نوع ایمپلنت‌ها روند بهبودی را کاهش داده و این زمان را از ۶ تا ۸ هفته به ۳ تا ۴ هفته می‌رسانند.

یکی از مزیت‌های ایمپلنت سوئیسی اشترومن سیستم استریلیزاسیون کامل است. این ایمپلنت‌ها ۹۹.۹۹٪ استریل بوده و از بسیاری عوارض جلوگیری می‌کنند. شرکت اشترومن در ۵۰ سال انواع آزمایش‌ها را بر اساس دانش فنی انجام داده و نرخ موفقیت ۹۸.۸% را ثبت کرده است. طول عمر ایمپلنت سوئیسی اشترومن ۱۰ سال بوده و ۹۷٪ بیماران درمان موفقیت‌آمیز داشته‌اند. طول عمر ایمپلنت سوئیسی اشترومن ۱۰ سال است و ۹۷٪ بیماران درمان موفقیت‌آمیز داشته‌اند. ایمپلنت اشترومن یکی از بهترین انواع ایمپلنت سوئیسی است.

همه چیز در رابطه با ایمپلنت سوئیسی که باید بدانید

۲. ایمپلنت سوئیسی SPI

یکی از بهترین انواع ایمپلنت سوئیسی برند SPI است. این ایمپلنت‌ها در ترکیب با پروتزهای ثابت و متحرک استفاده می‌شوند. طبق تحقیقات انجام شده ۹۷.۵% از درمان‌ها با ایمپلنت موفقیت‌آمیز است. ایمپلنت SPI ساخت شرکت Thommen Medical بوده و برای طراحی و تولید آنها با موسسات علمی و دندانپزشکان برجسته همکاری شده است.

این شرکت در سال ۱۹۷۵ در سوئیس تاسیس شد. حدود ۱۱ نوع ایمپلنت در سطح استخوان و بافت لثه در این شرکت ساخته شده است. در بیش از ۲۵ کشور، دندانپزشکان از ایمپلنت سوئیسی SPI استفاده می‌کنند.

۳. ایمپلنت سوئیسی SIC

ایمپلنت SIC اولین‌بار توسط پروفسور دکتر ویلفرد در شیلی تولید شد. اما این شرکت در سال ۲۰۰۳ در سوئیس تاسیس شد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ ایمپلنت‌های طراحی شده توسط پروفسور دکتر ویلفرد را خریداری کرده و سیستم ایمپلنت‌های خود را در آلمان و سوئیس راه‌اندازی کرد.

این ایمپلنت‌ها از جنس تیتانیوم استاندارد بوده و به دلیل شکل مخروطی ریز حرکات ایمپلنت مهار می‌شود. در ایمپلنت‌های SIC از ذرات زیرکونیا استفاده می‌شود. این ساختار باعث ادغام سریع‌تر و ایمن‌تر ایمپلنت با استخوان فک می‌شود.

۴. ایمپلنت سوئیسی بیودنتا

این شرکت در دو گروه اصلی محصولاتی را تولید می‌کند. شرکت بیودنتا علاوه بر سیستم‌های ایمپلنت دندانی، سیستم‌های دیجیتال دندانپزشکی را نیز تولید می‌کند. ایمپلنت بیودنتا پایداری خوبی داشته و به‌سرعت با استخوان ادغام می‌شود. شکل آنها مخروطی بوده و به دلیل اتصال ۶ درجه حرکات ریز ایمپلنت در استخوان را مهار می‌کند.

شما می‌توانید برای انواع ترمیم از ایمپلنت تک‌واحدی تا کاشت تمامی دندان‌ها از ایمپلنت بیودنتا استفاده کنید. اباتمنت‌های آن نیز هم به‌صورت سفارشی و هم استوک در دسترس هستند.

۵. ایمپلنت سوئیسی TRI

بیش از ۲۵ سال است که در ۵۰ کشور از ایمپلنت‌های سوئیسی TRI استفاده می‌شود. این ایمپلنت کیفیت بسیار بالایی داشته و در عین سادگی بسیار پیشرفته است. ایمپلنت‌های جدید این شرکت برای فناوری‌های تولید دیجیتال نیز توسعه یافته است. در فرایند تولید ۲۴ معیار بررسی می‌شود تا کیفیت هر محصول به طور دقیق اندازه‌گیری شود.

۶. ایمپلنت سوئیسی دکتر ایده

برای ساخت ایمپلنت ایده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی ساخت بر پایه آخرین دانش استفاده شده است. اگر در بخش عمومی ایمپلنت استخوان کمی داشته باشید، اما در قسمت افقی استخوان به‌اندازه کافی وجود داشته باشد، ایمپلنت ایده بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این شرکت در ساخت ایمپلنت‌های فوری نیز اقدامات موثری انجام داده است. شما می‌توانید بلافاصله بعد از کشیدن دندان ایمپلنت را استفاده کنید.

این شرکت در سال ۱۹۵۴ در سوئیس تاسیس شد. بیش از ۸۴ نوع ایمپلنت در سطح استخوان و بافت لثه در این شرکت تولید می‌شود. ایمپلنت‌ها هم به شکل مخروطی و هم به شکل مستقیم ساخته می‌شوند. در بیش از ۹ کشور پیشرفته دنیا دندانپزشکان از این ایمپلنت برای کاشت دندان بیماران استفاده می‌کنند.

استفاده از پانسمان موقت دندان بعد از برخی درمان های دندانپزشکی حتما بخوانید : پانسمان موقت دندان چه ویژگی هایی دارد ؟

معایب انواع ایمپلنت سوئیسی

انواع ایمپلنت سوئیسی از نظر کیفیت و استحکام جز بهترین‌ها در ایران هستند. شاید تنها نکته منفی دررابطه‌با برندهای سوئیسی قیمت بالای آنها باشد. البته ایمپلنت های سوئیسی قیمت‌های مختلفی داشته، اما نسبت به برندهای کره‌ای و ایرانی گران هستند.

ایمپلنت کره‌ای بهتر است یا ایمپلنت سوئیسی ؟

اگرچه هم ایمپلنت کره‌ای و هم ایمپلنت سوئیسی نقاط قوت خودشان را دارند، اما انتخاب یکی از بین این دو گزینه به ترجیح فرد و نیازهای او بستگی دارد. فاکتورهایی مثل قیمت، در دسترس بودن و پیشنهاد دندانپزشک یا آشنایان (که ممکن است از یکی از این دو استفاده کرده باشند) می‌تواند روی فرایند تصمیم گیری تاثیر داشته باشد. اما به طور کلی و از لحاظ کیفیت باید گفت که ایمپلنت دندان سوئیسی گزینه بهتری است. قطعا باید با دندانپزشکتان برای تعیین بهترین گزینه و فرایند درمانی متناسب با نیازهایتان مشورت کنید.

قیمت ایمپلنت سوئیسی

قیمت ایمپلنت سوئیسی می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی مثل برند، اندازه، جنس، محل کلینیک دندانپزشکی، تجربه دندانپزشک، درمان‌های مورد نیاز (مثل پیوند استخوان یا بافت و…) و پوشش بیمه باشد. نیازها و شرایط بیمار نیز روی قیمت ایمپلنت دندان تاثیرگذار است. پیشنهاد می‌شود که برای داشتن یک برآورد مناسب از قیمت ایمپلنت دندان با یک متخصص دندانپزشکی مشورت کنید. به صورت کلی قیمت ایمپلنت سوئیسی از محصولات کشورهایی مثل کره بالاتر است، اما کیفیت آن‌ها نیز بالاتر است.

به خاطر داشته باشید

ماندگاری ایمپلنت سوئیسی به فاکتورهای مختلفی مثل سلامت دهان، کیفیت برند ایمپلنت سوئیسی و میزان مراقبت بیمار از آن بستگی دارد. طراحی و ساخت به وسیله مواد باکیفیت باعث شده تا دوام و ماندگاری ایمپلنت سوئیسی از ویژگی‌های آن باشد. با مراقبت مناسب از ایمپلنت سوئیسی می‌توانید ماندگاری آن تا ۱۰ الی ۱۵ سال و حتی بیشتر را تضمین کنید.

به طور کلی با بهداشت مناسب دهان و دندان و مراجعه مرتب به دندانپزشک می‌توانید ایمپلنت دندان را به یک راه حل دائمی تبدیل کنید. پس حتما در مورد نحوه نگهداری و مراقبت های بعد از آن با دندانپزشک خود مشورت لازم را داشته باشید و مطمئن باشید با رعایت توصیه های دندانپزشک نیتوانید با بسیاری از مشکلات دهانی و دندانی خود مقابله کنید .

تماس با مطب دندانپزشکی خورشید