هزینه دندانپزشکی کودکان

هزینه دندانپزشکی کودکان گاها یکی از دلایلی است که برخی از والدین اهمیت چندانی به وضعیت سلامت دندان های فرزند خود نمی دهند ، هرچند هزینه درمان تنها یکی از دلایل این عدم توجه است و برخی بر این باور هستند که دندان های شیری موقتی بوده و نیازی به توجه و رسیدگی ندارد . ما بارها به مراجعین مطب دندانپزشکی خورشید در این زمینه توضیح داده ایم و علت های مهمی که لازم است شما به دندان بچه ها اهمیت دهید را برای آنان شمرده ایم .

اما در این میان هستند والدینی که بخش اصلی مسئولیت خو را در مقابل کودکان، رعایت نکات بهداشتی جهت جلوگیری از بروز مشکلات و بیماری ها میدانند. بیماری های حوزه دهان و دندان میتواند بسیار حساس و خطرناک باشد. در صورت بروز اینگونه بیماری ها باید هرچه سریع تر به دندانپزشک متخصص اطفال مراجعه کرد که تخصص لازم برای پیشگیری و درمان این موارد را داشته باشد.

دندانپزشکی اطفال شال چه مواردی است ؟

قبل از آنکه بخواهیم هزینه دندانپزشکی کودکان را بررسی کنیم لازم است کمی در مورد دندانپزشک کودک و تخصص های وی بدانید ، بهتر است بدانید که دندانپزشک اطفال و کودکان، متخصص بهداشت عمومی دندانپزشکی، اندونتیکس، آسیب شناسی دهان و فک و صورت، رادیولوژی دهان و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، ارتودنسی و ارتوپدی دندانپزشکی، پریودنتیکس و پروتز دندان است.

او در طول دوران تحصیلی خود مهارت های مراقبت از دهان و دندان کودکان، لثه، شناخت بیماری ها را فراگرفته است. سخت ترین و پیچیده ترین درمان دندانپزشکی، مربوط به نوزادان است .زیرا در اولین برخورد گریه می کنند و برای باز کردن دهانشان جهت معاینه مقاومت می­کنند، ولی دندانپزشک اطفال این تخصص و مهارت ها را دارد که بتواند در چنین شرایطی مشکل را حل کرده و معاینه و درمان را آغاز کند. پس اگر به یک متخصص اطفال مراجعه میکنید از این بابت خیالتان راحت باشد.

تماس با مطب خورشید

انواع مراقبت های دندانی کودکان

همیشه گفته ایم پیشگیری بهتر از درمان است ، به منظور کاهش هزینه دندانپزشکی کودکان لازم است وضعیت سلامتی دندان های فرزند شما توسط دندانپزشک کودک بررسی شود ، دندانپزشک کودکان تمامی معاینات و روش های بهداشت و مراقبت از دهان و دندان را به کودکان ارائه می­دهند ، از جمله موارد زیر :

  • معاینات بهداشت دهان نوزادان که کنترل احتمال خطر پوسیدگی دندان مادر و کودک است.
  • مراقبت هایی با هدف پیشگیری مانند استفاده از تمیز کننده ها و فلوراید و توصیه های لازم مربوط به تغذیه و رژیم های غذایی
  • مشاوره در زمینه عادت های نوزادان و کودکان در زمینه استفاده از پستانک و انگشت شصت
  • ارزیابی و درمان زودهنگام برای صاف کردن دندانهای نامرتب و همچنین اصلاح دندان های نیش نامناسب با استفاده از ارتودنسی
  • ترمیم و اصلاح حفره های ناقص دندان
  • تشخیص شرایط دهان و دندان برای مقابله با بیماری هایی مانند دیابت، نقص مادرزادی قلب، آسم، تب یونجه و اختلالات بیش فعالی کودکان
  • مدیریت بیماری ها و عفونت های لثه از جمله زخم ها، فرنولاهای کوتاه، مخاط و بیماری های پریودنتال کودکان
  • مراقبت از آسیب های دندانپزشکی مانند ترک خوردگی، شکستگی یا جا به جا شدن دندانها

بنابراین به خاطر داشته باشید که همه ما نیاز به معاینات مرتب دندانپزشک داریم. همچنین دندانپزشکی اطفال برای کودکان حساسیت بیشتری داشته و طبیعتا نیاز به مراجعه مکرر دارد.

آیا می دانید زمان ارتودنسی دندان کودکان چه وقت است ؟ حتما بخوانید : زمان مناسب برای ارتودنسی دندان کودکان چه وقت است ؟

یک باور اشتباه

کودکان در ۶ ماهه اول زندگی دندان در می­آورند و در سنین ۶ تا ۷ سالگی هم شروع به از دست دادن اولین دندانهای شیری خود می­کنند که در نهایت دندانهای دائمی جایگزین دندان های شیری اولیه می شوند. گاهی افراد بر این باور غلط هستند که تنها در صورت بروز مشکل و یا پوسیدگی باید به دندانپزشک مراجعه کنند. ولی باید توجه داشته باشید که همیشه تحت نظر دندانپزشک باشید و مرتب چکاپ شوید. تا در صورت بروز بیماری های دهان و دندان فورا متوجه شده و در ابتدای امر اقدام به پیگیری نمائید. تا عارضه پیشروی نکند.

لازم است بدانید که بدون رعایت نکات بهداشتی و مراقبت درست از دندان های کودکان با پوسیدگی های دهان و بیماریهای احتمالی روبرو میشوند که می تواند باعث بروز درد و عوراض بسیاری در طول زندگیشان شود. طبق تحقیقات انجام شده، در حال حاضر پوسیدگی های دندانی و بیماریهای عفونی در اطفال و کودکان، ۵ برابر بیشتر از بیماری آسم و ۷ برابر از تب یونجه شایع تر است.

بیشترین هزینه دندانپزشکی کودکان در کدام بخش است ؟

در دندانپزشکی کودکان، تقریباً برای حفظ سلامت دهان و دندان هر نوع اقداماتی که لازم باشد توسط دندانپزشک مربوطه انجام می گیرد. اما از بین تمام این اقدامات، موارد زیر از اهمیت زیادی برخوردار هستند:

  • کشیدن دندان
  • پالپوتومی
  • فلوراید تراپی
  • فیشور سیلانت
  • استریپ دندان
  • بند و لوپ دندان
  • روکش دندان
  • ترمیم و پر کردن دندان

کشیدن دندان چه وقت لازم است ؟

درست همان مشکلاتی که برای دندان های دائمی در بزرگسالان بی افتد، ممکن است برای دندان های شیری در کودکان نیز پیش بیاید. این یعنی دندان کودکان از آسیب، صدمه و مشکلات احتمالی دیگر مصون نیستند.

گاهی اوقات آسیب وارده به راحتی ترمیم می شود اما در شرایط زیر دندان قابل ترمیم و نجات دادن نیست و باید کشیده شود:

  • پوسیدگی بیش از حد دندان
  • عفونت دندان (بدون درمان)
  • آبسه دندان
  • نیوفتادن دندان شیری در موعد خود
  • رویش دندان بیشتر
  • شکستگی های غیرقابل ترمیم دندان
  • و …

آیا میدانید که هزینه دندانپزشکی کودکان چقدر است ؟

هزینه دندانپزشکی کودکان برای کشیدن دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه کشیدن دندان کودکان بسته به اینکه کدام دندان ها قرار است کشیده شوند متغییر است. بنابراین نوع و موقعیت دندان هایی که قصد خارج کردن آن ها را داریم روی هزینه های نهایی تاثیر میگذارند. همچنین روش در آوردن دندان ها (با یا بدون جراحی) می تواند روی هزینه تاثیر بگذارد.

هزینه دندانپزشکی کودکان با بیوشی

یکی از روش های درمانی که در کودکان و حتی بزرگسالان مورد استفاده قرار میگیرد ، استفاده از روش بیهوشی یا سدیشن است ، این روش به خصوص در افرادی که دچار ترس شدید از دندانپزشکی دارند و همچنین بچه ها به خصوص در درمان هایی که ممکن است زمان بر باشد و باعث ایجاد ترس و نگرانی در بچه ها شود بسیار کاربردی است ، اما اینکه هزینه دندانپزشکی کودکان در این روش درمان به چه میزان است نکته ای است که لازم است به چندین عامل توجه داشت :

میزان و نوع درمانی که کودک لازم دارد

مدتی زمانی که لازم است کودک بیهوش باشد

توانمندی و تخصص دندانپزشک

هزینه مربوط به اتاق عمل و متخصص بیهوشی

و …

این موارد تنها بخش کوچکی از نکاتی است که لازم است برای مشخص شدن هزینه به آن توجه کرد اما این دلیلی بر نگرانی نیست گاها هزینه ها با آنچه ما فکر میکنیم بسیار متفاوت است پس اول و قبل از هر نوع تصمیم گیری با دندانپزشک کودک خود مشورت داشته باشید

از عفونت لثه کودکان چه میدانید ؟ حتما بخوانید : عفونت لثه کودکان چه علایم و نشانه هایی دارد ؟

هزینه دندانپزشکی کودمان در گذاشتن روکش

یکی از درمان های لازم استفاده از روکش دندان است و به عنوان یکی از موارد پرتکرار در بررسی هزینه دندانپزشکی کودکان شناخته می شود . در بیشتر مواردی که دندان های کودکان عصب کشی می شود، دندان پزشک کودکان روی دندان کودک روکش مخصوص که از پیش ساخته شده است و جنس آن استیل زنگ نزن هست میگذارد تا از شکست های احتمالی آن جلوگیری شود. روکش دندان کودکان ، برخلاف روکش دندان بزرگسالان، در یک جلسه و بدون تراش زیادی از دندان و فقط با فرم دادن روکش توسط دندانپزشک کودک ساخته میشود.

شاید برایتان جالب باشد که در بسیاری مواردی که متاسفانه مراجعه کودک به مطب دندانپزشکی بدلیل تخریب وسیع دندان شماره شش هست که پدر و مادر ها با تصور اینکه دندان شیری بوده، دیرتر مراجعه نموده اند تا رسیدن کودک به سن تکامل استخوانی کامل از روکش های ss crown برای این دندان ها هم استفاده میشود. این روکش ها به تاج دندان می چسبند و زمانی که دندان شیری می افتد ، همراه با آن می افتند.

به خاطر داشته باشید

اینکه هزینه دندانپزشکی کودکان تا چه اندازه میتواند زیاد یا کم باشد رابطه ای مستقیم با نوع تصمیم گیری و عملکرد شما به عنوان والدین کودک دارد . همان‌طور که گفته شد می‌توان با آموزش‌های به‌موقع و صحیح به کودک و والدین و راهنمایی و اجرای این آموزش‌ها از پوسیدگی دندان‌های کودک پیشگیری کرد.

پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان در مراحل اولیه آن باعث می‌شود مشکلات عدیده بسیاری که ناشی از پوسیدگی دندان‌ها خواهد بود اعم از مشکلات غذا خوردن و کاهش رشدی ناشی از آن، ناهنجاری‌های دندانی – فکی، مشکلات ارتودنسی و کاهش زیبایی کودک به دلیل وجود دندان پوسیده مخصوصاً در ناحیه قدامی … رخ ندهد. پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان در مراحل اولیه آن، سلامت آینده کودک را تضمین و از هزینه‌های گزافی که ممکن است در آینده به والدین تحمیل گردد جلوگیری می‌کند.

 

 

تماس با مطب دندانپزشکی خورشید