مسواک زغالی

مسواک زغالی و سوالاتی پرامون این مسواک مثل اینکه آیا تبلیغات صورت گرفته برای آن به عنوان یک مسواک کارآمد برای تمیزی و سفیدی دندان ها درست است یا خیر از جمله سوالاتی است که مراجعین ما در مطب دندانپزشکی خورشید همواره از ما میپرسند و به همین دلیل بر آن شدیم تا شما را با این مسواک و ویژگی های مربوط به آن آشنا کنیم با ما همراه باشید تا اطلاعاتی جامع در مورد مسواک زغالی و باید ها و نبایدهای آن در اختیار شما قرار دهیم .

مسواک ذغالی چیست ؟

مسواک زغالی از زعال فعال در پروسه ساخت خود بهره می برند. این به معنی یکسان بودن جنس مسواک زغالی با زغالی که با آن کباب درست می کنیم نمی باشد. سازنده های مسواک زغالی ادعا دارند که این مسواک ها در برابر مسواک های دستی و معمولی، سفید کنندگی و تمیز کنندگی بالاتر و بهتری دارند.

همچنین طی تحقیقاتی مشخص شده که باکتری های کمتری بر روی مسواک های زغالی باقی می ماند. اما در مقابل مسواک زغالی همچنان پدیده ای نوظهور می باشد و  هنوز نتوانسته به تاییدیه دندانپزشکان دست بیابد. طول عمر این مسواک ها بین ۳ تا ۴ ماه می باشد و در زمان استفاده کمی بیشتر باید مراقب باشید تا محیط را سیاه نکنید. همچنین این مسواک ها کمی سخت تر می باشند و باید با دقت بیشتری استفاده شوند.

تماس با مطب خورشید

زغال فعال چگونه کار می کند؟

از آنجایی که ذغال از قبل در داخل برس ها ساخته شده است ، تمیز کردن دندانها موثر تر می شود زیرا ذغال باکتریها را جذب کرده و در سطح میکروسکوپی به هم متصل می کند. همین خاصیت جذب کربن باعث حذف پلاک و تانن می شود که دندان ها را لکه دار می کند.

مسواک ذغالی دارای الیاف ذغال فعال با خاصیت آنتی باکتریال به آرامی و بدون آسیب رساندن به مینای دندان،لکه های سطح دندان را از بین میبرد و سبب سفیدتر شدن دندان ها میشود.دسته ارگونومیک قوس دار و بدون لغزش، برای حفاظت دندان از فشار زیاد، در هنگام مسواک زدن و کنترل بهتر مسواک در دست طراحی شده است.انتهای گرد شده الیاف مسواک، از آسیب به مینای دندان و لثه جلوگیری میکند.

اهمیت مسواک زدن با مسواک زغالی

طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام گرفته مسواک های زغالی نسبت به مسواک های معمولی نسبتا موثرتر عمل می کنند.  مسواک زدن با وجود اینکه ساده به نظر می رسد اما کمک خیلی زیادی به حفظ سلامت دندان ها و لثه های شما می کند. اگر به مسواک زدن درست و اصولی اهمیت ندهیم دچار هزینه های سنگین برای باز گرداندن سلامتی و زیبایی دندان های خود می شویم. تغییر رنگ در دندان ها امکان دارد ناشی از مصرف برخی مواد غذایی و نوشیدنی هایی همانند قهوه، افزایش سن، نازک تر شدن مینای دندان در اثر سایش، چای و به خصوص استفاده از سیگار باشد.

الیاف مسواک زغالی با زغال فعال ساخته می شود که با زغال های معمولی بسیار تفاوت دارند. زغال فعال به دلیل آرام سوختن چوب و باقی ماندن کربن و خاکستر در محیطی بدون وجود اکسیژن درست می شود.  این زغال یک قدرت دانه ریز  عالی دارد که از اکسیداسیون زیتون، زغال سنگ، پوسته های نارگیل و سایر مواد دیگر بدست می آید.

در کربن فعال ماده ی تانن وجود دارد که لکه انواع چای، قهوه و غذا ها را به خود جذب می نماید. لکه های دندان با دو روش سفید کردن و سایش ملایم دندان از میان می روند. ذغال فعال حاوی مواد سفید کننده نمی باشد بنابراین با سایش ملایم سطح دندان ها، لکه ها را از میان می برد.

همه چیز در رابطه با مسواک زعالی که نمیدانید

مزایای استفاده از مسواک زغالی چیست ؟

مزایای استفاده از مسواک زغالی در سالهای اخیر بیشتر مورد توجه علمی قرار گرفته است . از جمله مهم ترین این موارد میتوان به نکات زیر اشاره کرد :

۱ دندانهای سفیدتر

مسواک های زغالی لکه های دندان را از بین می برند و لبخند شما را روشن تر نشان می دهد. این به خاطر خواص بسیار جاذب آن است که ذغال فعال به منظور از بین بردن لکه هایی که می توانند از خود باقی بگذارند ، به اجزای اسیدی موجود در چیزهایی مانند قهوه ، چای و شراب متصل می شود. این جذب همچنین باعث افزایش سطح PH دهان می شود.

۲- از بین بردن باکتری ها

مشخص شده است که مسواک های زغالی خاصیت ضد باکتری دارند. محققان دریافتند که مسواک های زغالی باکتری های کمتری نسبت به مسواک های معمولی بعد از ۱ هفته استفاده روی خود دارند و مسواک غیر زغالی تقریباً دو برابر مقدار باکتری های مسواک های ذغالی را در خود حفظ کرده است.

۳- نفس تازه تر

اگر نفس تازه می خواهید ، به مسواکی نیاز دارید که پلاک را از بین می برد. یکی از مطالعات اخیر منبع معتبر نشان داده است که مسواک های ذغالی این هدف را انجام می دهند. به ۲۵ نفر دستور داده شد که هر روز دو بار مسواک بزنند و بعد از غذا با مسواک نایلونی و مسواک زغالی . مشخص شد که مسواک زغالی  پس از ۶ هفته استفاده ، پلاک بیشتری از مسواک معمولی پاک می کند.

برس های زغالی نیز در مقایسه با مسواک معمولی در انتهای مطالعه کمتر فرسوده شده بودند. تحقیقات نشان می دهد که مسواک های زغالی ممکن است کاربردهای مفیدی داشته باشند. آنها ممکن است بهتر از بیشتر مسواک های سنتی بتوانند دندان ها را سفید کنند ، بوی بد دهان را کاهش دهند و باکتری ها را از بین ببرند .

معایب استفاده از مسواک زغالی چیست ؟

نکات منفی مسواک های زغالی علاوه بر اینکه به راحتی در دسترس نمی باشند ، عبارتند از:

۱- ماهیت سایشی

ساییدگی سبب شده مسواک های زغالی برای انجمن دندانپزشکی آمریکا قابل قبول نباشند و مهر پذیرش نگیرند. وقتی مینای دندان از بین برود، دیگر با هیچ روش علمی برگردانده نمی شود. این قادر است منجر به حساس شدن دندان ها و تغییر رنگ آن شود. به همین دلیل، آداترو می گوید که نباید از زغال فعال به صورت طولانی مدت استفاده شود.

۲- کثیفی

موهای مسواک زغالی هنوز هم قادراند فرسوده شوند. اگر چنین شود، زغال فعال امکان دارد بیرون بریزد و سبب ایجاد خرابکاری شود که برگشت آن سخت می باشد.

تماس با مطب دندانپزشکی خورشید