طرح لبخند هالیوودی

طرح لبخند هالیوودی ، به لبخندی می گویند که تقریبا بی نقص و به شکل زیبایی بروی لبان نقش می بندد. دندان هایی که به صورت ردیفی و بسیار مرتب و با رنگ سفید در دهان شما خود نمایی می کنند. امروزه داشتن یک لبخند زیبا و ماندگار که به لبخند هالیوودی معروف است ، یکی از نشانه های زیبایی است ، بسیاری از افراد تغییرات را در انواع جراحی های زیبایی خلاصه می کنند.

اما بد نیست بدانید که دومین المان زیبایی بعد از چشم ها ، دندان است ، دندان نقش به سزایی در زیبایی و جذابیت شما دارد و در صورتی که لبخندی شکیل و دل نشین نداشته باشید و یا دندان های شما پوسیده و بد رنگ باشد بدون شک چهره تان نیز تخریب می شود ولو اینکه صحبت نکنید و یا لبخند نزنید . اما شاید سوال مهم اکثر شما این باشد حالا چگونه می توان لبخند خود را به این طرح لبخند نزدیک تر نمود؟

انواع روش های طرح لبخند کدام است ؟

قبل از آنکه بخواهیم به طور کامل با لبخند هالیوودی آشنا شوید بهتر است در ارتباط با چگونگی روش های طرح لبخند آشنا شوید . هر دهان و دندانی ویژگی های خاصی دارد و درک این ویژگی ها می تواند به ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی مناسب به هر فرد کمک کند. معمولاً اصلاح طرح لبخند دارای متد متعددی است و فرآیند اصلاح طرح لبخند دندان می تواند ترکیبی از روش های زیر باشد که تشخیص و روند کار با متحصص و دندانپزشک زیبایی است:

تماس با مطب خورشید

۱. باندینگ دندان

باندینگ دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی مطمئن و بی خطر است که برای بهبود ظاهر خراشیده، ترک خورده، یا تغییر رنگ داده دندان ها به منظور اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. از این روش می توان برای حذف فضاهای خالی بین دندان ها و نیز تغییر اندازه یا شکل دندان استفاده کرد. این روش در زمان کم و کمتر از یک ساعت امکان پذیر است. در باندینگ دندان می توان از بهترین رنگی که با دندان فرد مطابقت دارد برای تغییر رنگ دندان استفاده کرد.

۲. سفید کردن دندان

بلیچینگ یا سفید کردن دندان یکی از روش های متداول برای اصلاح طرح لبخند است که برای افرادی که به دنبال داشتن لبخند زیبا با صرف زمان بسیار کم هستند، مناسب است. در این حالت بیماران می توانند فرآیند سفید شدن دندان را در مطب دندان پزشک یا در خانه انجام دهند. هر دو حالت این روش درمانی بسیار متداول است و می تواند نتایج فوق العاده در کوتاه مدت برای اصلاح طرح لبخند به همراه داشته باشد.

۳. ونیر پرسلاین یا لمینت دندان

ونیر پرسلاین که در اصلاح لامینت یا لمینت دندان نیز نامیده می شود نیز قابلیت اصلاح تعدادی از مشکلات و ترمیم زیبایی دندان برای اصلاح طرح لبخند را دارد. این نوع روکش بر روی دندان ها قرار می گیرد و به این ترتیب مشکلات ظاهری آنها همچون خراشیدگی، کجی، و تغییر رنگ را پنهان می کند. فقط در طول دو جلسه درمانی، لمینت دندان می تواند به شما یک لبخند حیرت انگیز هدیه دهد.

۴. روکش دندان

برای ترمیم سریع دندان‌های آسیب دیده‌ می توان از یک روکش سرامیک با دوام که منطبق با رنگ طبیعی دندان شماست، استفاده شود.

چگونه حساسیت دندان را درمان کنیم ؟ حتما بخوانید : حساسیت دندان چه درمانی دارد ؟

۵. بریس‌های ارتودنسی

دو سیستم ارتودنسی (بریس های نامرئی و بریس های شفاف سرامیکی) وجود دارد که با استفاده از یک سری بریس‌های شفاف پلاستیکی، با احتیاط و به آرامی دندان‌های شما را صاف و مرتب می‌سازد.

۶. پر کردگی به رنگ دندان

استفاده از پر کردگی هم رنگ دندان جذاب تر و ایمن تر از روش های قدیمی است که در آنها از فلز برای پر کردن دندان ها استفاده می شود. امروزه می توان پر کردگی های فلزی قدیمی دندان را با مواد کامپوزیت دندانی سفید جایگزین کرد و به این ترتیب طرح لبخند را زیباتر جلوه داد.

۷. کاشت دندان

اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید، کاشت دندان و ایمپلنت را به شما توصیه می کنیم و توصیه می شود برای این منظور از یک انکور برجسته برای روکش دندانی یا بریج (پل دندان) استفاده شود.

۸. اصلاح لبخند لثه ای

در بعضی افراد هنگام لبخند، که طول تاج دندانهایشان کوتاه است و در حین لبخند و صحبت مقداری از لثه ها دیده می شود، که به این حالت لبخند لثه ای می گویند. این مشکل امروزه به لطف پیشرفتهایی که در علم دندانپزشکی روی داده قابل اصلاح است بطوریکه با یک جراحی بسیار آسان و ساده با بی حسی موضعی مقداری از لثه ها بالا برده می شود و سپس با درمان لامینیت و یا ونیر کامپوزیت ظاهر لبخند بازسازی می شود .

برای طرح لبخند هالیوودی چه اقدامی باید انجام داد ؟

طرح لبخند هالیوودی تقریبا ظاهری بی نقص و زیبای به چهره شما میدهد. همانطور که میدانید دندانها در زیبایی چهره بسیار موثر است . دندان های ردیف و مرتب و درخشان باعث میشود چهره شما مثل الماسی بدرخشد. اگر تمایل دازید که لبخندی هالیوودی داشته باشید، اول به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید که دندانپزشک دندانهایتان را معاینه کند. بباید شکل و فرم دندان ها با فک شما برای ونیر پورسلن مناسب و مطابق باشد. توجه کنید که اگر عادت دندان قروچه دارید این کار زیاد برایتان مناسب نیست. در این حالت میتوانیم گزینه ی بهتری را به شما پیشنهاد بدهیم و ان استفاده از براکت نامرئی است.

اگر پوسیدگی دندان دارید باید قبل از عمل های زیبایی این پوسیدگی ها را برطرف نمایید. دندانپزشک شما قبل از درمان واقعی باید برایتان لبخندهای آزمایشی انجام دهد تا بعد از اقدام واقعی دچار پشیمانی نشوید. مدلهای مختلفی از لبخندهای ازمایشی داریم این مدل ها بصورت طبیعی و تخم مرغی و هالیوودی وجود دارند و بسته به نوع نیاز و سلیقه افراد مورد استفاده قرار میدهند. بعد از ازمایشات و معاینات لازم، پس مرحله بعدی این است که ابتدا به سفید کردن دندان هایتان بپردازید باید دندانهایتان سفید شود. با اینکار لکه های روی سطح دندان از بین میرود. در واقع متخصص دندانپزشکی باید بتواند با توجه به جنس و نوع دندان های شما تشخیص دهد تا چه میزان می توان دندان هایتان را سفید کراین کار تخصص دندانپزشک است که تشخیص دهد بسته به جنس و رنگ دندانها چه درجه ای انها را سفید کند.

برای طرح لبخند هالیوودی چه اقدامی باید انجام داد ؟

 

لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی

لبخند هالیوودی نوعی اصلاح طرح لبخند است که موجب می شود دندان ها پس از کاشت لمینت سرامیکی، بسیار سفید تر و درخشان تر از دندان طبیعی به نظر برسند. پیش از اصلاح این طرح لبحند ، دندانپزشک درمان های متعدد زیبایی را که می تواند رنگ طبیعی دندان را روشن تر کند؛ به بیمار پیشنهاد خواهد داد. روش های اصلاح این طرح لبخند فقط ظاهر دندان ها را اصلاح می کنند و برای بیمارانی که به بیماری های دهان و دندان یا عفونت لثه دچار هستند؛ مناسب نیست.
در اصلاح طرح لبخند هالیوودی فقط انتخاب سایه لمینت ونیر مهم نیست بلکه این درمان به نحوی انجام می شود که مشکلات و عیوب ظاهری جزئی دندان ها مثل زاویه دار بودن یا فاصله بین دندان ها نیز به طور کامل برطرف شده و با ونیر لمینت پوشش داده شود. شما زمانی کاندید مناسبی برای اصلاح این طرح لبخند هستید که دندان های تان فقط از لحاظ ظاهری دچار مشکل باشند.
رنگ لمینت ونیر هایی که برای لبخند هالیوودی انتخاب می شوند؛ بسیار روشن تر از کیت های سفید کننده خانگی (At-Home Whitening Kits) است که دندانهای طبیعی با آنها روشن می شوند. این فرآیند زیبایی کاملا ایمن است و نیاز به عمل جراحی ندارد. لمینت سرامیکی که به منظور اصلاح لبخند هالیوودی نصب می‌شود؛ کیفیت بسیار مرغوبی دارد و در صورتی که به درستی از آن مراقبت شود؛ دوام و طول عمر آن نیز بیش از ۱۵ سال است .

هزینه های اصلاح طرح لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی چقدر است؟

هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که بهتر است با هر کدام از آنها آشنایی داشته باشید ، نکاتی ک

۱. تعداد دندان هایی که باید لمینت شود

تعداد دندان هایی که باید لمینت شوند؛ بستگی به طرح لبخند هر بیمار دارد. برخی از بیماران فقط ۴ یا ۶ دندان آنها هنگام لبخند زدن دیده می‌شود. در صورتی که برخی دیگر لبخند پهن تری دارند و حتی باید دندان‌های عقب آنها نیز لمینیت شود. معمولاً زمانی که تعداد لمینت های سرامیکی مورد نیاز افزایش می یابد؛ دندانپزشکان سعی می کنند با انتخاب متریال مناسب، هزینه اصلاح طرح لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی را تا حدودی کاهش دهند. اما در صورتی که فقط چهار یا شش دندان شما به نصب لمینت پرسلین نیاز دارد؛ سعی کنید بهترین جنس را انتخاب کنید تا دوام بیشتری داشته باشد و زیباتر به نظر برسد.

۲. عیوب ظاهری دندان‌هایی که باید لمینت شود

عیوب ظاهری دندان هایی که باید با لمینت پوشش داده شود؛ در نحوه عملکرد و انتخاب روش مناسب برای اصلاح طرح لبخند هالیوودی توسط دندانپزشک تاثیر قابل توجهی دارد. اگر برخی از دندان های شما پوسیده باشند دندانپزشک باید آنها را به طور کامل ترمیم کند. پوسیدگی های عمیق معمولاً نیاز به روت کانال کردن و در نتیجه نصب روکش دندان دارند که هزینه ها را باز هم افزایش می دهد. نوع عیوب ظاهری مثل دندان های کج یا زاویه دار و همچنین دندان‌هایی که فاصله زیادی بین آنها وجود دارد؛ دندان پزشک را مجبور می کند که از انواع خاص لمینت پرسلین استفاده کند که ممکن است نسبت به سایر ونیر های دندانی قیمت بیشتری داشته باشد. اگر برای کاشت لمینت دندان، نیاز به سفید کردن داشته باشید، هزینه بلیچینگ نیز به قیمت لمینت سرامیکی شما افزوده خواهد شد.
 
پوکی استخوان و ایمپلنت رابطه ای کامل با یکدیگر دارند حتما بخوانید : پوکی استخوان و ایمپلنت چه رابطه ای با هم دارد ؟

۳. هزینه طراحی و ساخت لمینت های پرسلین در لابراتوار

هزینه اصلاح طرح لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی به قیمت طراحی و ساخت ونیر ها در لابراتوار نیز بستگی دارد. برخی از لابراتوارها از روش‌های بسیار پیشرفته مانند تکنولوژی کدکم (CAD/CAM)، اسکنرها و پرینترهای سه بعدی مجهز به تکنولوژی های جدید استفاده می کنند که طراحی لمینت پرسلین را بسیار دقیق تر انجام می دهند اما در عوض قیمت طراحی و ساخت لمینت پورسلین را افزایش میدهند.

۴. نوع لمینت سرامیکی

ساختار ونیر ها در قیمت و هزینه اصلاح لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی موثر است. انواع مختلفی از ونیرهای دندانی با کیفیت و قیمت های مختلف وجود دارد. ونیرهای پرسلین، بهترین گزینه برای اصلاح طرح لبخند هالیوودی هستند که به علت ساختار تقریباً ضخیمی که دارند باید پس از تراش دندان روی دندان ها قرار گرفته و با مینای دندان پیوند بخورند. لومینیرز (Lumineers) نوعی ونیر دندانی است که به شکل پوسته های بسیار نازک طراحی می‌شود و برای نصب آن نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست. اما به علت فوق نازک بودن آنها معمولاً نمی توان از این نوع ونیر برای لبخند هالیوودی استفاده کرد. چون رنگ دندان های زیرین تا حدودی روی آنها تاثیر می‌گذارد و حتی انتخاب روشن ترین و سفیدترین سایه رنگ لومینیرز به اندازه لمینت سرامیکی استاندارد سفید و درخشان نیست. هر چند هزینه و قیمت لمینت لومینیرز به علت عدم نیاز به تراش دندان کمتر از لمینیت سرامیکی استاندارد است اما اگر قصد دارید؛ لبخند هالیوودی داشته باشید حتما کمی بیشتر هزینه کنید تا از سفیدی و درخشندگی لمینت پرسلین استاندارد لذت ببرید.

ماندگاری طراحی لبخند

یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن بسیاری را به خود مشغول می کند میزان ماندگاری است که طراحی لبخند خواهد داشت. در این رابطه باید گفت: نمی توان به صورت دقیق مدت زمانی برای ماندگاری طراحی لبخند و کارهای انجام شده بر روی دهان در نظر گرفت و بی شک این مراقبت از دندان می باشد که میزان ماندگاری آن را افزایش خواهد داد و در صورت عدم مراقبت سریعا دندان هایتان به حالت قبل خود باز خواهند گشت.

اما برخی از موارد نیاز خواهد بود که پس از مدتی دوباره تکرار شوند، برای مثال سفید کردن دندان ها نیازمند تکرار خواهد بود و ممکن است با گذشت مدتی دندان هایتان رنگ زرد به خود بگیرند و در این صورت باید دوباره اقدام به سفید کردن دندان نمایید. باید توجه داشته باشید که در صورت کاشت دندان حتما به جنس آن دقت داشته باشید چرا که دندان های چینی جنس نامرغوبی دارند و ممکن است بشکنند و یا لبه بیندازند که در این صورت نیاز به تعویض آنها خواهید داشت. در صورت گذاشتن روکش دندان ۱۰ الی ۱۵ سال نیازی به اقدام نخواهید داشت و می توانید از زیبا بودن دندان هایتان لذت ببرید.

تماس با مطب دندانپزشکی خورشید