حضور در مطب در دوران کرونا

حضور در مطب در دوران کرونا و همچنین نگرانی هایی که افراد پیرامون این بیماری و راه های انتقال آن دارند ، در کنار نیاز به درمان های مربوط به دندان که در برخی از افراد لازم و ضروری است که در اصطلاح دندانپزشکی به آن خدمات اورژانسی گفته میشود و همینطور افرادی که نیاز به درمان های پیشگیرانه به منظور جلوگیری از گسترش بیماری ، همه و همه علت هایی است که استفاده از خدمات دندانپزشکی را لازم و ضروری میکند . اما نکته مهم اینجاست که با توجه به شرایط پیش رو چگونه میتوان احتمال ابتلا به این بیماری را بطور چشمگیری کاهش و یا حتی با آن مقابله کنیم .

نکات مهم به منظور حضور در مطب خورشید

به منظور حضور در مطب در دوران کرونا و اپیدمی این ویروس دستورالعمل های بسیار مهمی از سوی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی ارائه و انجام این دستورات اجباری میباشد . رعایت این نکات میتواند از انتشار و گسترش این بیماری جلوگیری نموده و همچنین به مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی اجازه ارائه خدمات درمانی به بیماران را دهد . نکاتی که لازم است هنگام ورود به مطب رعایت کنید ، عبارتند از :

تماس با مطب خورشید

۱- راس ساعت در مطب حاضر شوید

اولین نکته و شاید مهم ترین نکته رعایت ساعت و زمانبندی می باشد که از طرف مطب برای شما مشخص شده است . به منظور عدم اجتماع و تجمع افراد در مطب ها و کلینیک ها و رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبتی در تعیین نوبت ، زمان بسیار مورد توجه واقع شده است . به همین منظور سعی بر آن شده تا زمان مناسب به منظور حضور در مطب در دوران کرونا ، انجام عمل دندانپزشکی و در نهایت ضدعفونی و رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی در این مدت لحاظ شود . پس حتما طبق زمانی که به شما اعلام شده است بدون هیچگونه تاخیری در مطب حاضر شوید .

۲- نداشتن همراه

دومین نکته مهم برای حضور در مطب در دوران کرونا نداشتن همراه است . در مواردی که میتوانید بهتر است از آوردن همراه خودداری کنید . هر چه تعداد افراد حاضر کمتر باشد رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی و مراقبتی در مطب ها و کلینیک ها با کیفیت و دقت بالاتری انجام خواهد شد . به همین منظور است که از شما خواسته میشود تا درصورت امکان همراه نداشته باشید و یا حتی الامکان یک نفر همراهتان باشد . اگر درمان دندانپزشکی مربوط به کودکان نیست از آوردن کودکان به مطب و کلینیک های دندانپزشکی جدا خودداری نمایید .

کرونا ویروس چیست ؟ حتما بخوانید : کرونا ویروس چگونه درمان میشود ؟

۳- همراه داشتن ماسک

استفاده از ماسک یکی از نکاتی است که به عدم انتقال این ویروس کمک میکند و لازم است هنگام حضور در مطب در دوران کرونا از ماسک استفاده کنید . ماسک به شما کمک میکند تا درصد احتمال ابتلا به این ویروس در شما کاهش یابد و یا در صورتی که خود شما ناقل این بیمای باشید ، باعث آلودگی و درگیری دیگران به این بیماری نشوید . پس باز هم تاکید میکنیم برای حضور در مطب در دوران کرونا و حتی در شرایط عادی به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری های واگیردار حتما از ماسک استفاده کنید.

۴- استفاده از دستکش

ما با دست های خود بسیاری از اشیا و مکان ها را لمس میکنیم . این دست ها هستند که دستگیره ها ، دکمه های آسانسورها ، میله ها و درب اتومبیل و یا منزل و یا هر درب دیگری را لمس میکنند ، شما با دست های خود ممکن است کتاب ، خودکار و یا هر وسیله ای را لمس کنید که قبل از شما شخص دیگری نیز آن را لمس کرده است . آیا شما مطمئن هستید که نفر قبلی و یا حتی خود شما ناقل این ویروس نیستید ؟

به همین دلیل است که پزشکان تاکید میکنند حتما از دستکش استفاده کنید و در صورتی که این دستکش به هر علتی آلوده شد و یا بعد از اتمام کار خود آن را به دقت از دست های خود خارج و آن را در سطل درب دار بیندازید . پس یکی دیگر از نکاتی که لازم است به منظور حضور در مطب در دوران کرونا آن را جدی گرفته و با دقت رعایت نمایید ، استفاده از دستکش است .

نحوه و شرایط حضور در مطب در دوران کرونا

۵- رعایت فاصله

طبق آخرین دستورالعمل های بهداشتی و مراقبتی در مورد ویروس کرونا تاکید شده است که بهترین وضعیت حضور در مطب ها و رعایت فاصله ایمنی ، همان یک تا یک و نیم متر فاصله است . هرچند برخی از مطب ها و کلینک ها فضای کافی و لازم برای رعایت این فاصله گذاری را ندارند ولی بهتر است حتی المقدور از نشستن در کنار سایر مراجعینی که در مطب یا کلینیک حضور دارند خودداری کرده و فاصله حداقل یک صندلی را با نفر کنار دستی خود داشته باشید .

۶- به لوازم عمومی دست نزنید

در تمامی مطب و کلینیک های دندانپزشکی وسایلی وجود دارد که تمامی مراجعین میتوانند به آن دسترسی داشته باشند ، وسایلی نظیر آب سرد کن که برای نوشیدن آب و یا حتی آب گرم برای درست کردن چای و نوشیدنی های گرم از آن استفاده میشود ، مجلات ، کتاب و روزنامه و حتی بروشورهای بهداشتی و توصیه ای ، همه این موارد وسایلی هستند که کلیه مراجعین در مطب ها امکان استفاده و دسترسی به آنها را دارند ، به همین منظور تاکید میشود ، در صورت امکان از دست زدن و استفاده از آنها خودداری کنید .

۷- وضعیت سلامتی خود را اطلاع دهید

حتما در صورتی که دچار تب ، سرفه خشک و یا تنگی نفس هستید ، این موارد را با مطب در میان بگذارید ، تا وقت تعیین شده برای شما به بعد از بهبودی حال عمومی شما موکول شود . در صوتی که یکی از علایم گفته شده را داشته باشید ، متاسفانه مطب ها و کلینیک ها اجازه پذیرش شما را ندارند و بهتر است حتما این مشکل را با مراکز درمانی و بهداشتی در میان بگذارید تا در صورت وجود علایم مربوط به بیماری کرونا درمان های لازم برای شما شروع شود .

لیزر در دندانپزشکی حتما بخوانید : لیزر دندانپزشکی چه کاربردی دارد ؟

نحوه فعالیت و حضور در مطب در دوران کرونا

ما در مطب دندانپزشکی خورشید با آگاهی کامل از نگرانی ها و شرایط موجود و به منظور حضور شما در مطب در این دوران تمام تلاش و سعی خود را بر این داشته ایم تا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و مراقبتی در مقابله با ویروس کرونا و ضدعفونی کردن اصولی و منظم مطب ، شرایطی را فراهم آوریم تا شما همراهان همیشگی مطب با خیالی آسوده و راحت برای انجام امور مربوط به بهداشت و سلامت دهان و دندان های خود ، محیطی امن را تجربه کنید و در این شرایط اضطراب و نگرانی مرهمی برای شما عزیزان باشیم .

ما در مطب دندانپزشکی خورشید با افتخار اعلام میداریم که به منظور حفظ سلامتی و آسودگی شما این امکان را داریم تا از طریق سایت ، اینستاگرام و همچنین شماره های مطب پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشد.

 

تماس با مطب دندانپزشکی خورشید