ایرفلو

ایرفلو (Airflow) یکی از پیشرفته ترین و آسان ترین روش های درمان بیماری لثه و بهداشت دندان ها می باشد. در واقع با کمک ایرفلو لکه برداری دندان ها انجام می شود. این روش، یک روش جرم گیری مدرن است که جایگزین روش های جرم گیری سنتی شده است.

روشهای درمانی دندانپزشکی روز به روز در حال تکامل است است. پیشرفت های زیادی در این صنعت و در تمام گرایش های آن صورت گرفته. به گونه ای که مراجعان به دندانپزشکی بتوانند بهترین نتیجه را از این تکنولوژی های جدید دریافت کنند و استفاده از این ابزار به عنوان یک راهکار جدید برای جرمگیری دندان بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به همین دلیل ما بر آن شدیم تا شما را با این ابزار جرمگیری دندان بیشتر آشنا کنیم

چرا به جرمگیری نیاز داریم ؟

جرمگیری دندان یکی از روش های مهم در از بین بردن پلاک های تشکیل شده بر روی دندان ها و در مواردی حتی اصلاح بد رنگی دندان است ، اما اینکه چرا ما به جرمگیری دندان نیازمند هستیم را میتوان در موارد زیر بررسی کرد :

  • بهداشت ضعیف دهان و دندان
  • استفاده از مسواک نامناسب و یا فرسوده
  • عدم استفاده از خمیردندان
  • داشتن بزاق جرمساز
  • مصرف مواد غذایی شیرین یا چسبناک
  • نوشیدنی های حاوی املاح زیاد
  • مصرف دخانیات
  • عدم استفاده از نخ دندان
  • عدم مراجعه به دندانپزشک

تماس با مطب خورشید

اگر به هر دلیلی به هر یک از این موارد بی توجه هستید باید بدانید خود را در معرض مشکلات مربوط به دندان قرار داده اید و در بلند مدت قطعا با بیماری های دهانی و دندانی مواجه خواهید شد و برای درمان هر یک از مشکلات دندانی لازم است قبل از شروع درمان جرمگیری دندان صورت گیرد . پس رعایت نکات بالا در حفظ بهداشت و سلامت دندان های شما بسیار مهم است .

جرم گیری دندان چگونه انجام می شود؟

بطور کلی جرم گیری به دو روش دستی و با استفاده از دستگاه انجام می گیرد که دندانپزشک پس از بررسی و معاینه دندانهای بیمار عمق فضای بین دندانها و لثه ها را بدست می آورد. در صورتیکه این عمق بیش از سه میلیمتر باشد جرم گیری انجام می شود. سپس از یک ژل بی حسی موضعی استفاده شده و در ناحیه مورد نظر مالیده می شود.

سپس با دستگاه جرم گیر و ابزارالات آلتراسونیک یا پاک کننده فراصوت جهت از بین بردن جرم استفاده می شود. در روش دستی دندانپزشک پلاک ها را از روی دندان بر می دارد ولی این نوع جرم گیری مخصوص کسانی است که جرم زیادی ندارند. در جرم گیری با دستگاه با سر فلزی دستگاه پلاک از روی لثه و دندان برداشته می شود و آب برای شستن اسپری می شود.

عوارض تشکیل جرم دندان :

  • بوی بد دهان
  • تغییر رنگ و التهاب لثه و مشکلات عدم زیبایی دندان
  • تخریب و تحلیل لثه و سست شدن دندان و لقی دندان
  • نفوذ باکتری های موجود در جرم به خون و ایجاد بیماری های قلبی عروقی و بالا رفتن قند افراد دیابتی و..

آیا جرم گیری منجر به حساسیت دندانی می شود؟

برخی تصور می کنند جرم گیری منجر به آسیب زدن به دندان می شود در حالیکه این چنین نیست و اگر حجم جرم دندان زیاد باشد با جرم گیری و در تماس بودن ریشه دندان با سرما و گرما تا مدتی حساسیت به سرما و گرما ایجاد می شود که بمرور زمان و رعایت دستورالعملها در خوردن غذا و نوشیدنی ها این مشکل حل می شود.

جهت کاهش حساسیت دندانی استفاده از خمیر دندان و دهانشویه ضد حساسیت توصیه می شود. جرم گیری منجر به پوسیدگی دندان نمی شود و این تصوری غلط است زیرا با جرم گیری صحیح هیچ صدمه ای به دندان وارد نمی شود و اغلب پوسیدگی ها ناشی پوسیدگی های قبل از جرم گیری می باشد.

جرمگیری با ایرفلو چگونه است ؟

روش جرمگیری دندان با ایرفلو (Air Flow) در حال حاضر یکی از بهترین و جدیدترین شیوه‌های جرمگیری و سفید کردن دندان‌ها است که به‌سادگی و با دستگاه ایرفلو انجام می‌شود. دستگاه ایرفلو نوعی دستگاه دندانپزشکی است که برای جرمگیری دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و کار خود را با ترکیب هوا، آب، سدیم و بی کربنات انجام می‌دهد. در روش جرمگیری دندان با ایرفلو نوعی پودر به وسیله فشار آب بر روی سطح دندان‌ها پرتاب می‌شود و بدین ترتیب، جرم‌های موجود بر روی دندان، تجزیه شده و به سرعت از بین می‌روند.

البته جرمگیری با دستگاه ایرفلو به عنوان یک روش جرمگیری تکمیلی به حساب می‌آید که می‌تواند لکه‌ها و تغییر رنگ‌ سطحی ناشی از مصرف نوشیدنی‌های رنگی مانند چای و قهوه و همچنین استعمال دخانیات را از بین ببرد و به نوعی یک شیوه درمانی تکمیلی به حساب می‌آید. روش جرمگیری دندان با ایرفلو بسیار سریع و راحت انجام می‌شود و کل فرآیند جرمگیری در یک جلسه ۳۰ دقیقه‌ای صورت می‌گیرد. البته استفاده از روش ایرفلو پیش از انجام بلیچینگ دندان توصیه می‌شود تا به نوعی بتواند سطح دندان‌ها را از هر گونه جرم و لکه پاک کرده و آنها را برای بلیچینگ آماده کنند.

مزایا و معایب جرمگیری دندان با ایرفلو

ایرفلو برای افرادی مناسب است که جرم و لکه‌های دندان‌هایشان سطحی است. در صورت قدیمی بودن جرم دندان‌ها استفاده از روش ایرفلو برای شما مناسب نخواهد بود و باید از بلیچینگ کمک بگیرید.

جرم و لکه بر روی دندان‌ها بنابر دلایل مختلفی از جمله عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، بزاق دهان جرم‌ساز، مصرف آب آشامیدنی حاوی املاح زیاد، استفاده از مسواک نامناسب، عدم استفاده از نخ دندان، استعمال دخانیات به خصوص سیگار و قلیان به وجود می‌آید. اما برای از بین بردن جرم موجود بر روی سطح دندان‌هایتان باید به موقع اقدام کنید تا این جرم‌ها کهنه و قدیمی نشوند.

زیرا در صورت عدم رسیدگی به موقع به آنها عوارضی از جمله پوسیدگی دندان و ایجاد بوی بد دهان و از همه مهم‌تر زرد شدن دندان‌ها را برای شما به همراه خواهد داشت. بنابراین اگر به موقع برای از بین بردن جرم‌ دندان‌هایتان اقدام کنید، روش جرمگیری دندان با ایرفلو بهترین گزینه برای شماست. جرمگیری دندان با ایرفلو در کلینیک تخصصی باران با تجهیزات ویژه و کادری باتجربه انجام می‌شود.

مزایای استفاده از روش جرمگیری دندان با ایرفلو

جرمگیری دندان با روش ایرفلو یکی از روش‌های جدید و نوین برای جرمگیری دندان است که در مقایسه با روش‌های سنتی جرمگیری بسیار بهتر و سریع‌تر انجام می‌شود. این روش مزایای زیادی دارد و انجام آن هیچ‌گونه درد و عوارضی را برای شما به دنبال نخواهد داشت. برخی از مهم‌ترین مزایای روش جرمگیری دندان با این روش شامل موارد زیر است:

۱- سرعت جرمگیری بسیار بالا

از مهم‌ترین مزایای جرمگیری دندان با ایرفلو می‌توانیم به سرعت انجام آن اشاره کنیم. این ویژگی روش ایرفلو را از سایر روش‌های سنتی جرمگیری متمایز می‌سازد و سرعت انجام آن تقریبا سه برابر شیوه‌های سنتی گذشته است. این روش هیچ آسیبی به دندان‌ها وارد نمی‌کند و به هیچ عنوان آنها را نمی‌ساید.

۲- نفوذ عالی بر روی دندان‌ها

دستگاه ایرفلو با اعمال فشار کنترل شده آب و پودر بر روی سطح دندان‌ها به راحتی به لکه‌ها و عمق جرم‌ها نفوذ کرده و آنها را در کمترین زمان ممکن از بین می‌برد. یعنی شما پس از گذشت ۳۰ دقیقه دیگر هیچ آثاری از لکه‌ها و جرم‌های دندان‌هایتان مشاهده نمی‌کنید و می‌توانید از دندان‌های سفید و صیقلی خود لذت ببرید.

۳- آسودگی و راحتی بیمار

مطمئنا حضور در دندانپزشکی، هر شخصی را دچار استرس و نگرانی می‌کند و اکثر افراد از درد ناشی از جرمگیری و سایر روش‌های درمانی دندان ترس دارند. اما روش جرمگیری دندان با ایرفلو هیچ‌گونه دردی نداشته و به راحتی انجام می‌شود. ایرفلو یک روش غیرتهاجمی برای از بین بردن جرم موجود بر روی سطح دندان‌ها است که بسیار سریع و راحت و بدون هیچ‌گونه ایجاد حساسیت و عوارض بعدی، صورت می‌گیرد. بنابراین برای انجام ایرفلو هیچ ترسی نداشته باشید و با خیال راحت به دندانپزشکی مراجعه کنید.

۴- مناسب برای پیش از ارتودنسی

استفاده از روش جرمگیری دندان با ایرفلو برای افرادی که قصد انجام ارتودنسی دارند بسیار مناسب و ایده‌آل است. زیرا پیش از انجام ارتودنسی باید دندان‌ها کاملا تمیز و عاری از جرم و باکتری باشند و به همین جهت استفاده از روش ایرفلو پیش از انجام ارتودنسی، گزینه بسیار مناسب و خوبی است.

به خاطر داشته باشید

عدم مراجعات دوره ای و بی توجهی به بهداشت دهان و دندان میتواند بعث بروز مشکلات متعددی برای شما شود ، به همین دلیل ما در مطب دندانپزشکی خورشید همواره به مراجعین و مخاطبین خود توصیه میکنیم تا به بهداشت دهان و دندان خود با توجه به توصیه های همکاران ما و رعایت نکاتی که به آنان گفته میشود اهمیت دهند و به خاطر داشته باشند با رعایت نکاتی ساده میتوانند از بروز مشکلات جدی برای سلامت و بهداشت دهان و دندان خود جلوگیری نمایند

تماس با مطب دندانپزشکی خورشید