اصلاح لبخند لثه ای با لیزر

اصلاح لبخند لثه ای با لیزر یکی از روش های جراحی در دندانپزشکی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است . اما اینکه این روش چگونه انجام می شود و آیا تنها روش درمانی برای اصلاح طرح لبخند به خصوص لبخند لثه ای است را در این مقاله از سری مقالات سایت دندانپزشکی مطب خورشید پاسخ خواهیم داد . این سوالات جزو سوالاتی است که بسیاری از مراجعین به مطب از متخصصین ما میپرسند پس با ما همراه باشید

لبخند لثه ای چیست ؟

قبل از اینکه بخواهیم به موضوع اصلاح لبخند لثه ای با لیزر بپردازیم لازم است این موضوع را با هم بررسی کنیم که لبخند لثه ای چیست ؟ بهتر است بدانید که لبخند لثه­ ای Gummy smile یکی از مشکلات رایج زیبایی است که به دلیل وجود بافت اضافی لثه در دندان­های فوقانی به وجود می­آید. برای درمان لبخند لثه ­ای روش­های مختلف جراحی مانند جراحی فک و روش­های آسانی برای جراحی لثه مانند لیزر درمانی وجود دارد. اصلاح لبخند لثه­ ای با لیزر، علاوه بر داشتن حداقل عوارض جانبی، روشی بدون درد و آسان است.

لبخند لثه‌ای به لبخندی گفته می‌شود که در آن تناسب بین لب‌ها، لثه‌ها و دندان‌ها به هم خورده باشد. یکی از علل رایج این مشکل اتصال بسیار نزدیک بین لثه‌ها و لب‌های بالا است. به همین نحو چسبندگی لثه‌ها یا کوچک بودن دندان‌ها نیز منجر به لبخند لثه‌ای می‌شود. با اصلاح طرح لبخند تناسب ضروری برقرار می‌شود و خط لثه در محل مناسب قرار می‌گیرد.

تماس با مطب خورشید

دلایل لبخند لثه ‌ای

اینکه چرا دچار لبخند لثه ای شده این و نیاز به درمان لبخند لثه ای با لیزر داریم نکته ای است که بهتر است بدانید ، لبخند لثه‌ ای ممکن است ناشی از یک یا چندین عامل مربوط به خود لثه ‌ها، دندان‌ ها یا حتی لب‌ ها یا فک باشد. هر یک از این نواحی نیاز به رویکردی متفاوت برای حل مسئله دارند که بهتر است بدانید

۱- لثه ‌ها

اگر دندان‌های شما نسبت به لثه‌ های تان خیلی کوتاه باشد، ممکن است با بافت لثه بیش از حد پوشانده شده باشند. این مشکل را می‌توان با فرآیند جراحی پلاستیک لثه‌ ها برطرف کرد که ” افزایش طول تاج دندان ” نامیده می‌شود و شامل برداشتن و تغییر شکل بافت اضافی برای مشخص شدن ظاهر کامل دندان می‌باشد. البته در این مورد با تشخیص دندانپزشک و بررسی شرایط میتوان از روش اصلاح لبخند لثه ای با لیزر استفاده کرد .

۲- دندان ‌ها

تغییرات طبیعی در فرآیند روییدن دندان وجود دارد که می‌تواند منجر به کوچکتر شدن دندان‌ ها از حد نرمال و لثه‌ای شدن لبخند شوند. در این صورت، دندان ‌هایتان را می‌توان با روکش کردن یا پوشش دادن آن‌ها با ونیرهای نازک بلندتر نشان داد. همچنین ممکن است دندان‌های شما در طول زمان دچار سایش شده باشند، مخصوصا اگر عادت به دندان قروچه داشته باشید. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، می‌تواند باعث فرآیندی شود که رشد جبرانی نامیده می‌شود.

برای جبران سایش و حفظ عملکرد نیش، دندان‌ ها در حقیقت شروع به حرکت یا روییدن می‌کنند و به آرامی به سمت خارج از لثه می‌روند. این امر باعث می‌شود که لبخند لثه‌ای‌تر به نظر برسد زیرا لثه ‌ها، که به دندان‌ ها متصل هستند، با رشد دندان ‌ها، حرکت می‌کنند. این مورد نیز نیاز به درمان های تخصصی دندانپزشکی دارد که لازم است توسط دندانپزشک شما بررسی شود

استراتژی تبلیغات حتما بخوانید : استراتژی های تبلیغات و ارتقاء صنعت ساخت و ساز

۳- لب

به طور متوسط، در یک لبخند کامل، لب بالا ۶ تا ۸ میلی متر از موقعیت طبیعی خود حرکت می‌کند. اگر لب‌ها بیش از حد متحرک باشند، به این معنی که بسیار بالا بروند، بافت لثه بیشتری نشان داده می‌شود. در اینجا باید عملکرد عضلاتی که لب را هدایت می‌کنند، اصلاح شود تا لب را آن قدر بالا نبرند.

در این حالت، درمان ممکن است از تزریق بوتاکس که عضلات را به طور موقت (حدود شش ماه)  فلج می‌کند، تا جراحی لثه با لیزر دندان متفاوت باشد که به طور دائم حرکت لب به بالا را محدود می‌کند، و به فرآیند تثبیت لب شناخته می‌شود.

۴- فک

گاهی اوقات فک بالا یا ماگزیلا برای صورت بیش از حد بلند است، وضعیتی که به رشد عمودی بیش از حد فک بالا شناخته می‌شود. این مورد نیز یکی از علل رایج در ایجاد لبخند لثه ای است که لازم است برای رفع آن به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا با بهترین روش درمانی این مورد را برای شما برطرف نماید

روش اصلاح لبخند لثه ای با لیزر

درمان تحلیل لثه از شایع‌ترین درمان‌ لثه ای در بین افراد ۴۰ سال به بالا است و به دلیل این سن شیوع غالباً به اشتباه نشانه پیری در نظر گرفته می‌شود. به علاوه مردان بیشتر از زنان دچار این مشکل می‌شوند. از این روش در مواردی استفاده می‌شود که بخواهیم از رشد مجدد بافت‌های نرم جلوگیری کنیم. در صورتی که برای اصلاح لبخند لثه‌ ای ، تنها نیاز به برداشتن قسمت کوچکی از بافت لثه باشد ، کار فرم‌ دهی لثه‌ ها با استفاده از لیزر دندان دایود معمولاً در حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

استفاده از لیزر

استفاده از روش لیزر دندان دایود برای درمان لبخند لثه ‌ای به این دلیل یک روش درمانی ایده‌آل است که در آن نیازی به برداشتن استخوان وجود ندارد. به هر حال، اگر خط اتصال تاج و ریشه دندان (CEJ) و سطح استخوان دارای مشکل باشند، در آن صورت استفاده از روش جراحی زیبایی قدیمی لثه ( لیفت لثه ) بر داشتن لثه و اصلاح استخوان برای بیماری لازم و ضروری خواهد بود.

در افزایش طول تاج دندان با لیزر دندان نیازی به استفاده از داروی بی حسی عمیق نیست. در ۲۰ سال گذشته از زمان معرفی این روش درمانی برای بیمارانی که دچار طرح لبخند لثه‌ ای هستند، این روش دارای حداقل سطح تهاجم در مقایسه با سایر روش‌ های موجود بوده و با استفاده از آن می‌توان به نتایج زیبایی عالی دست پیدا کرد.

روش اصلاح لبخند لثه ای با لیزر

تفاوت اصلاح طرح لبخند لثه ای با لیزر و جراحی

همانطور که اشاره کردیم راه های مختلفی برای اصلاح لبخند لثه ای وجود دارد و از این راه ها می توان به جراحی و عمل لیزر اشاره کرد. در جراحی همانطور که از اسم آن پیدا می باشد این عمل با استفاده از تیغ جراحی انجام می شود و به همین دلیل ممکن است که زمان بیشتری به طول بیانجامد یا اینکه خونریزی بسیار بیشتری را به همراه داشته باشد. اما از آن جایی که استفاده از تیغ جراحی می تواند عوارض بسیار زیادی را به همراه داشته باشد شما می توانید از لیزر نیز استفاده کنید.

تفاوت اصلاح طرح لبخند لثه ای با لیزر و جراحی در این است که طول درمان استفاده از جراحی همیشه بیشتر می باشد چرا که با استفاده از یک جسم تیز عمل انجام می شود و به همین خاطر خونریزی و درد در این روش بسیار بیشتر خواهد بود، اما اگر از روش لیزری استفاده کنید می توانید طول درمان را کاهش دهید چرا که در این روش از نور لیز استفاده می شود و همچنانکه برش انجام می شود آن را جوش هم می دهد و برای همین خونریزی در روش اصلاح لبخند لثه ای با لیزر بسیار کمتر می باشد.

یعنی اگر میخواهید که عوارض کمتری را تجربه کنید بهتر است که از روش اصلاح لبخند لثه ای با لیزر را استفاده کنید.

نحوه انجام اصلاح لبخند لثه ای با لیزر

اصلاح لبخند لثه با لیزر امروزه با روش های پیشرفته ای انجام می شود، در گذشته این تکنولوژی وجود نداشت و به همین دلیل از تیغ جراحی استفاده می شد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های نوینی برای این کار به وجود آمده اند و شما می توانید از این روش ها استفاده کنید.

اصلاح لبخند لثه ای با لیزر هم پیشرفته ترین روش به شمار می رود و در حال حاضر بسیاری ازافراد از آن استفاده می کنند اما اگر می خواهید از این روش استفاده کنید می بایست به مراکز دندانپزشکی بزرگ و پیشرفته بروید تا پزشک با معاینه شما این کار را انجام دهد.

اجرای این عمل به این گونه است که با استفاده از دستگاهی که نوک آن مانند خود کار می ماند و نوک بسیار باریکی دارد که نور لیزر از نوک آن ساطع می شود و دندانپزشک با استفاده از این دستگاه لثه را برش می دهد و آن نقاطی که دارای مشکل هستند را بر می دارد سپس این نقاط بالاتر می روند و به هم جوش می خورد و به این صورت لبخند لثه ای اصلاح می شود.

ونیر کامپوزیت چه کاربردی در اصلاح لبخند دارد ؟ حتما بخوانید : ونیر کامپوزیت چه تاثیری در زیبایی دندان دارد ؟

مزایای اصلاح لبخند لثه ای با لیزر

اگر از روش لیزر برای اصلاح لبخند لثه استفاده می کنید باید به شما بگویم که مزایای آن بسیار زیاد می باشد و می توانید با استفاده از آن به راحتی این کار را انجام دهید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید. اصلاح لبخند لثه ای با لیزر روشی بسیار مطمئن می باشد که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته انجام می شود و شما می توانید در این روش سریع تر بهبودی خود را به دست بیاورید.

به دلیل این که از لیزر استفاده می شود دیگر نیازی به بخیه زدن نیست و خونریزی در این عمل کمتر می باشد اما اگر از روش های دیگر استفاده کنید باید به شما بگویم که خونریزی بیشتر خواهد بود و حتی بعد از عمل هم خونریزی خواهد داشت.

مدت زمانی که برای عمل جراحی طول می کشد بسیار بیشتر خواهد بود چرا که دندان پزشک می بایست بعد از بریدن لثه آن را بخیه بزند اما در این روش به دلیل این که لیزر خاصیت سوزاندن نیز دارد نیازی به بخیه وجود نخواهد داشت. هزینه استفاده از این روش به مراتب پایین تر است و می توانید با هزینه کمتری آن را انجام دهید.

هزینه درمان اصلاح لبخند لثه ای با لیزر

بهتر است به ایت نکته توجه داشته باشید که هزینه درمان لبخند لثه ای برای هر بیمار متفاوت است و حتی هر دندانپزشک هزینه اصلاح طرح لبخند لثه ای را متفاوت از دیگری طلب می کند. اما گاهی برخی از هزینه ها به شما این امکان ار می دهد که برای حضور در اجتماع و داشتن روابط با دیگران اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید ، اصلاح لبخند لثه ای نیز یکی از درمان هایی است که میتواند به ظاهری لبخند شما کمک کند . اما اینکه هزینه این درمان چگونه و آیا میتوان این درمان را با استفاده از لیزر انجام داد یا خیر همه نکاتی است که نیازمند جلسه ویزیت حضوری دارد

به خاطر داشته باشید

داشتن لبخند لثه ­ای ممکن است دلیلی باشد که هر وقت عکسی از خود می­گیرید و یا به یک شوخی می­خندید، از لبخند زدن خودداری کنید. خبر خوب برای شما اینکه دیگر مجبور نیستید با این شرایط کنار بیایید چراکه می­توانید برای درمان لبخند لثه ­ای به لیزردرمانی تکیه کنید. اصلاح لبخند لثه ای با لیزر  برای از بین بردن بافت اضافی لثه موجب کاهش ناراحتی و زمان بهبودی میشود و شرایطی را به وجود می­آورد که با افتخار می­توانید در هر کجا و هر زمان لبخند بزنید. به خاطر داشته باشید لبخند و زیبایی لبخند باعث وجود اعتماد به نفس بیشتر در برخوردهای اجتماعی خواهد شد ، پس این امر را جدی بگیرید

تماس با مطب دندانپزشکی خورشید